kerekasztal

pécsi warhammer közösség
 
HomeHome  Gy.I.K.Gy.I.K.  KeresésKeresés  RegisztrációRegisztráció  TaglistaTaglista  CsoportokCsoportok  Belépés  

Share | 
 

 Legendás Hadurak

Go down 
SzerzőÜzenet
Eddy
főtörzszászlós
főtörzszászlós
avatar

Male Hozzászólások száma : 328
Age : 32
Location : "... ágyban párnák közt..."
Registration date : 2007. Dec. 13.

TémanyitásTárgy: Re: Legendás Hadurak   Vas. Okt. 02, 2011 1:02 pm

Legendás 4. forduló- Eddy- High Elf beszámoló

Sereglista:

Prince
-general, dragon armour, lance, star dragon
- vembrance of defence, enchanted shield, amulet of light
Noble
- barded elven steed, shield, lance, bsb
- helm of fortune, guardian phoenix
Mage
-lvl2 high
-sigil of asuryan
-talisman of protection
Mage
-lvl2 high
-dispell scroll
-talisman of endurance
30 spearelves
-zenész,bajnok
30 spearelves

-zenész,bajnok
10 archer
9 silver helm

-zenész bajnok
25 phoenix guard
-full command
-banner of the eternal flame



1. csata:

Orosz D. Tomb kings ellen (Etc csapattag)

Hozott:
-1 high liche priestet dj pulttal, 2 prince, 1 liche priestet, 1 necrotect
-2x40 csonti shield, 3x10 archer, 3x3 crypt rider (kígyón lovaglós pöcsség), gyalog szfinx, 2x katapult

Első köre: támadó vagyok, ő kezd rohamokból leviszi a core unitjaimat gond nélkül,silver helmeket berohanja 40 skeleton warrior princel nekrotekttel és volt még egy rohama a sárkányos lordra 3 kígyós akármit. A roham eredmény , leütöm, szétesik crből, míg ő nem sebez.
Első köröm: Sárkány berepül a hieropháns mellé és lefújja az ijjász osztagát, phoenix guard ráfordul a princre és a másik csontihalomra, silver helmek nyerik a harcot a nekrotektes,prince 40 warrior ellen.
második köre próbálja állítgatni rohamokra a seregét, de valahogy nem akar neki összejönni (???) közelharcokat nyerem.
második köröm: roham sárkánnyal hierofáns+ijjászokba, phoeenix guard a másik csonti blokkba, kimozgás a nagy egységei elől, stb stb így telt. Mágia, plames of phoenix rá a csontikra, 1 seb a 40 csontikba,0 a prince és 0 a necrotekbe összesen!!! phoenix guard champion kihívja aprincet és párbaj a játék végéig vele! sárkányos hős leveszi a hierofánsos kockát egyedül!, szétesés: high liche priest durran katapultok maradnak, kockábó esnek a maradék ijjászokból 1-2 figura marad. következetesen ellenfelem nagyokat dobot az egész játék alatt (5-6osok) szerencsére ldre is!
3. kör: lelövi a sárkányt a katapult (benéztem nemkicsit,mert fire damaget kapott és hát ugye sárkány immunis a tűzre lol! .
kb mégegy kör ment le, de a lord talpon maradt őneki lehullott minden kis egysége ha vp különbséget számolunk megnyerem a meccset, de spec objkt miatt 250 ponttal ő nyert.

2. kör Szegedi kolléga empiréja ellen ( összesített legendás 2. helyezett)


hozott:
- nevesített runefangos hős asszem Helborg?, 2 pap, 2 mage (light és metal)
- 30 flagelláns, 10 lovag gwvel, 10 huntsmen
- tank, 2 ágyú, war altar

Pofozkodások, 1 körös bsb vesztés, sárkányos lord vesztés, csata vesztés, phoenix guard érintetlen, varázslóink fennmaradnak, rákoncentrált a sárkányra és így a serege túlnyomórésze kb. 1500 pontja kivéve a játékból.

550 ponttal ő nyert.


3. kör erőnyerő voltam No

Konklúzió:
- sárkányos hős az jó, kib.szott jó, kell!!!!!!!
- bsb fölösleges
- silver helm 2x5 kell gatyában
- kell valami ütőerő
- high elf életképes a parasztok (white lionök) nélkül is.
- jó volt a verseny
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Pavano
főtörzszászlós
főtörzszászlós
avatar

Male Hozzászólások száma : 383
Age : 39
Location : A gödör szélén
Registration date : 2007. Dec. 12.

TémanyitásTárgy: Re: Legendás Hadurak   Csüt. Márc. 17, 2011 4:39 pm

Legendás Hadurak

Warhammer fantasy versenysorozat

Általános szabályok

A Legendás Hadurak versenysorozat a WH fantasy alapkönyv VIII. kiadásának szabályai szerint kerül lebonyolításra. Az ettől eltérő speciális dolgokat az egyes küldetések leírásainál jelezzük.

A versenyen csak minden szempontból szabályos, a VIII. kiadás vonatkozó részei szerint összeállított seregekkel lehet részt venni. Kizárólag a hivatalos seregkönyvekben megjelent egységeket, hősöket lehet használni, sem az ellenfél beleegyezését igénylő „hátsó listákat”, sem a White Dwarf magazinban vagy az interneten megjelent kiegészítőket nem fogadjuk el.

Minden szabálykérdésnél az angol nyelvű, eredeti könyveket vesszük alapul.

A versenyre érvényesen nevezni csak előre leadott, jóváhagyott sereglistákkal lehet, melyeken az elfogadásuk után változtatni nem szabad. Minden játékosnak rendelkeznie kell saját sereglistáinak nyomtatott példányaival a találkozón, számítógépen hurcolt, kézzel lejegyzett listákat senki ne használjon! A küldetések leírásainál ennek okaira részletesen kitérünk.

A verseny pontozása az alábbiak szerint történik:

A victory point-okat az alapkönyv szabályai szerint kell kiszámítani (teljesen megsemmisített, véglegesen elmenekült egységek, közelharcban megszerzett zászlók, seregzászlós (battle standard bearer) és a generális legyilkolása, ellenséges karakterek párbajban történő legyőzése, ha azt unit champion tette meg – ezekért járnak pontok).

Minden csata esetén megállapításra kerül mindkét játékos valamennyi victory point-ja, ebből számítjuk ki, melyikük nyerte az adott összecsapást. 100 VP különbség esetén a több pontot szerző játékos a győztes, ha valaki ellenfelénél kétszer több pontot szerzett, akkor a szabálykönyv szerinti „crushing victory”-t sikerült elérnie. Ha nincs legalább 100 VP különbség a két sereg által elért pontszámok között, a csatát eldöntetlennek kell tekinteni.

A versenysorozat pontozása során a vereségért 1, a döntetlenért 2, a győzelemért 3 Legendás Pont jár minden egyes csatáért. Mind az egyes találkozók, mind az egész éves teljesítmény értékelésekor ezek a pontszámok határozzák meg a versenyzők közötti sorrendet.

Az összesítés során minden játékosnál három értéket veszünk figyelembe: a játékos által elért Legendás Pontok számát, a szerzett VP-k számát, valamint azt, hogy szerzett-e az adott fordulóban „crushing victory” minősítésű győzelmet.

A fentieket ebben a sorrendben vizsgáljuk a helyezések megállapításakor. A sorrend tehát elsőként a LP-ok alapján alakul ki, egyenlő LP esetén az adott fordulóban szerzett VP-ok számát vesszük figyelembe, ha ezek is megegyeznek, akkor az adott fordulóban szerzett „crushing victory” minősítésű csaták száma dönt. Ha ez alapján is egyforma a játékosok teljesítménye, kockadobással állítunk fel rangsort a döntetlen eredménnyel bírók között.

A versenysorozaton minden forduló első csatáját sorsolással határozzuk meg, azzal a kitétellel, hogy lehetőség szerint minden játékos más klubból való versenyzővel küzdhessen meg. A későbbiek során svájci rendszerben párosítjuk egymáshoz a derék hadurakat, itt már nem vesszük figyelembe, hogy ki melyik klubból érkezett.

Szeretnénk, ha a versenyek jó hangulatban, komolyabb viták nélkül zajlanának, ezért mindenkit kérünk, hogy játékként tekintsen ezekre a csatákra.

A versenyen a seregek festettségét nem pontozzuk, de elvárás, hogy a figurák minimum alapozottak legyenek. Minden konverziót támogatunk, ha azok mind méretükben megfelelőek, mind jellegükben felismerhetőek az eredeti babákhoz képest.

Szeretettel várunk minden játékost, a jelentkezés feltételeit az egyes fordulók kiírásaiban találhatjátok meg.

Találkozzunk a Legendáson!

A szervezők
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Legendás Hadurak

Warhammer fantasy versenysorozat

Háttér:

„Dicsőséges urunk, Karl Franz császár regnálásának tizennegyedik esztendejében különös jelek támadtak az égben Averland tartomány felett. Ragyogó csillagok fénye szállott alá Öregvilág földjére egy hideg őszi éjszakán. Walden helytartó lovasokat küldött a mainsteri dombokhoz... ...Jelentésük szerint egy kéken derengő kapu formálódott az égi erőkből, melyen két nagy társzekér is általférne egyidejűleg... ...Közepén sötét örvény forog, hasonlatos a Gonosznak jeleihez... Sem Sigmar nevében, sem bűvigékkel béjjelzárni vagy szétoszlatni nem volt lehetséges... ...Walden helytartó urunk vasasai szünet nélkül őrizték ezt a furcsaságot, a magiszterek tanácskozásainak, a papok imáinak nem akart vége szakadni, míg állott a kapu... ...Egy napon haramiák rontottak elő az örvény sötétjéből, kiket az őrség Sigmar segedelmével egy szálig levágott... ...A tíznagy szerint stirlandi legények voltak a nyomorultak – hogy miként kerültek a kapu túloldalára, arról senki sem tudott számot adni...

Walden úr ekkor a tartomány milicistáiból kompániát szervezett, s háromszoros zsold ígéretével lövészeket nyert melléjük a város polgárainak sorából. Így kétszáz jó legény kelt át az ismeretlenbe Januin atya patronálásával és a feddhetetlen életű Steiner kapitány gondos vezénylete alatt...”

Averlandi szövegtöredék, tíz esztendővel ezelőttről

A furcsa jelenség másutt is jelentkezett, a legtöbb országnak, népnek megadatott, hogy egynémely szent helyén megnyíljon az égből alászálló, ragyogó kapu. Miután bezárni vagy szent pecséttel ellátni senkinek sem sikerült – pedig még az orkok is megpróbálták, miután a sok átdobált goblinból egy sem tért vissza -, felderítő csapatokat kellett átküldeni a veszély kifürkészése végett.
Odaát – senki sem tudja, pontosan merre is van ez – varázslatos szépségű erdők, dombok, régi szobrok, kőházak fogadták a merész vállalkozókat... Kincsek, drágakövek, rejtélyes ereklyék... Vadban gazdag ligetek, tiszta források...

Senkivel sem találkoztak, akitől megkérdezhették volna, hová kerültek. Üres városok, kihalt temetők fogadták őket.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Legendás Hadurak

A második forduló küldetései

Az alábbiak az első két csatára vonatkoznak!

Minden játékos 2000 pontból állítson össze két darab sereglistát, melyeknek külön-külön teljesen szabályosnak kell lenniük! Az egyes listák teljesen különbözőek lehetnek, de annak sincs akadálya, hogy valaki két teljesen egyforma sereget állít hadrendbe. Mindegyik listát le kell adni nevezéskor, azokat előre ellenőrizzük, jóváhagyjuk. A versenyre mindenki hozza magával mindkét sereglistáját – nyomtatott, olvasható verzióban!

Mindkét csatát az alábbi sorrendben kell elkezdeni:

A játékos megkeresi ellenfelét, megkérdezi, hogy milyen fajjal, kultúrával vagy kulturálatlansággal játszik.

Közösen elolvassák a küldetés leírását – minden asztalon ott lesz egy nyomtatott példány.

Ezután mindkét játékos kiválaszt egy listát a nála lévő nyomtatott seregek közül. A listát NEM kell megmutatni az ellenfélnek! Erre kizárólag a csata után kerülhet sor.

Meghatározzák a varázslók által ismert mágiaformákat, ezeket írásban rögzítik a sereglistán. Az egyéb rejtett dolgokat (például egységekben rejtőzködő orgyilkosok) is ekkor kell pontosan feljegyezni.

Megkezdik a seregek felpakolását a szervezők által előkészített asztalra. Mindenkit kérünk, hogy a szünetekben, amíg a szervezők átalakítják az asztalokat, készítse fel a csapatait, valamennyi figurát tegye fel a movement tray-re, hogy ezzel ne menjen el idő.

A csata a szervezők jelzésére elkezdődik, bármilyen kérdés, vitás helyzet esetén lehet bírót hívni, aki rá is fog érni, mert a bírók nem játszanak. A küldetés leírásában részletezett feltételekkel kell kiszámítani, hogy ki mennyi pontot szerzett. Mind a Legendás Pontokat, mind a victory point-okat, mind az esetleges „crushing victory”-t fel kell jegyezni.
A szervezők által kiadott eredményösszesítő lapra fel kell tüntetni, hogy mi lett a csata eredménye, ezt mindkét játékosnak alá kell írnia.

Ezután a szervezők begyűjtik ezeket a lapokat, valamint a játékosok valamennyi - ebben a csatában felhasznált - sereglistáját, melyek innentől kezdve nem választhatóak a következő küldetések lejátszásakor. A csata utáni szünetben a szervezők átalakítják az asztalokon a terepeket, a játékosok pedig felpakolható állapotba rendezik a csapataikat, hogy felkészülten állhassanak neki a következő gyakásnak.

A nap végén az eredményeket összesítjük, kihirdetjük a verseny végeredményét, valamint a találkozósorozat pillanatnyi összesített rangsorát is közreadjuk.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Legendás Hadurak

Warhammer fantasy versenysorozat

Az második forduló küldetései


Miután a fenti szabályok alapján mindenki összeállította a sereglistáit, az alábbiak szerint ütköznek meg a seregek. Fontos, hogy ezeket a küldetéseket ne a versenyen olvassátok először, mert ezzel komoly hátrányból indultok bárki ellen, aki korábban már kipróbálta őket!


Első csata – nyílt ütközet

Miután az ismeretlen világba került seregek felderítették a körülöttük lévő tájat – valamint a kihalt falvakban összeszedtek mindent, ami csak értékes lehet – biztonságos táborokba húzódtak vissza, hogy bevárják az esetleges (a Kapukon át érkező) szövetséges csapatokat. Rövid várakozás után valóban újabb erők jelentek meg, akiket az otthoni nagyurak türelmetlensége hajtott át a Kapukon. Így felbátorodván a seregek hosszabb útra indulnak, hogy újabb területeket vizsgálhassanak át. Egy erdei tisztásra érve hirtelen botlanak egymásba, a közelgő összecsapásra nem tudnak felkészülni.

Seregek pontszáma: 2000 pont

Csatatér: Mindkét hosszú asztalszélen erdők húzódnak végig, kisebb dombok, sziklák, tavak vannak az asztal közepén. Komolyabb egységeket teljesen eltakaró tereptárgy nincs!

A seregek felállítása: Mindkét játékos választ egyet a nála lévő három sereglistából. Meghatározzák a varázslatokat, feljegyzik az esetleges egyéb dolgokat (pl. melyik osztagban van orgyilkos), majd következik a felpakolás.
A felpakolás a két hosszú oldalra történik, a standard 12”-es mélységig. A játékosok az alapkönyvben leírtak alapján helyezik fel a seregeket (dobás, oldalválasztás, felváltva felpakolás, scout-ok, stb.). Tartalékban speciális szabály nélkül (ambush, bányászok, stb.) nem hagyható egység!

Első kör: Az alapkönyv szerint, aki előbb végzett a felrakással, az kap plusz egyet a dobására.

A csata teljes köreinek száma: Hat kör.

Győzelmi feltételek: Standard VP számítás van. Minden ellenséges egységtől elvett zászló 25 helyett 50 pontot, minden osztagbajnok halála/elmenekülése 10 pontot, minden varázslatot vagy varázstárgyat használó karakter – saját pontszámán felül – plusz 25 pontot ér. (A generális és a BSB a szokásos plusz 100 pont mellett további 25 pontot ad, ha bármilyen varázstárggyal rendelkezik vagy képes varázsolni). Ezekért azért jár több pont, mert a fontos vezetők, varázstárgyak, zászlók elveszítése nagy veszteségnek számít ebben az ismeretlen világban.

A küldetés speciális szabályai: A csatában felhasznált listát a játék végén kérésre meg kell mutatni az ellenfélnek, valamint az eredmény bediktálásakor a bírónak le kell adni. Ez a lista többet nem használható.




Második csata – a katakombák felderítése

Miután nyílt csatában megütköztek az ellenséggel, a seregek visszahúzódnak a sziklák közé, hogy újból erőre kapjanak. Miközben tábort építenek, furcsa üregeket találnak a földben, alagutakat, víznyelőket fedeznek fel. Legbátrabb hőseik (azaz... akiket kijelölnek erre a náluk kevésbé bátrak) alászállnak az ősi sírok közé, míg a többiek megpróbálják megóvni az alagutak bejáratait az ellenséges csapatoktól.

Seregek pontszáma: 2000 pont

Csatatér: Sok szikla, bokros-fás, általában beláthatatlan terület nagy összevisszaságban, lakájos likakkal, lakájok nélkül.

A seregek felállítása: Mindkét játékos választ egyet a nála lévő három sereglistából. Meghatározzák a varázslatokat, feljegyzik az esetleges egyéb dolgokat (pl. melyik osztagban van orgyilkos), majd következik a felpakolás.
A két rövid asztalszélen lesz a deploy zone, ide kerülnek fel az egységek, 18” mélységig lehet felrakni a babákat. Egyebekben mindenben megegyezik az első küldetésnél leírtakkal, alapkönyv szerinti szabályokkal történik.

Első kör: Az alapkönyv szerint, aki előbb végzett a felrakással, az kap plusz egyet a dobására.

A csata teljes köreinek száma: Hat kör.

Győzelmi feltételek: Standard VP számítás van. További pontokat a katakombákban próbálkozó karakterek szerezhetnek.

A küldetés speciális szabályai: A csatában felhasznált listát a játék végén kérésre meg kell mutatni az ellenfélnek, valamint az eredmény bediktálásakor a bírónak le kell adni. Ez a lista többet nem használható.
A föld alatti temető szabályai: A terepasztalon az alagutak bejáratait a szervezők helyezik el. Bármely gyalogos karakter, aki mozgás fázisa végén talpkontaktban van egy bejárattal, dönthet úgy, hogy leereszkedik a sötét barlangba (egységéből is kiválhat, ha a mozgás végén az egység talpkontaktban áll a gödörrel). Ekkor a karakter modellt levesszük az asztalról és a küldetést leíró lapra helyezzük (itt több karakter is tartózkodhat mindkét oldal részéről egyidejűleg). A lapon lévő karakterek nem lőhetnek vagy varázsolhatnak, nem számítanak az asztalon lévő modellnek, semmilyen hatást nem gyakorolnak a fenti csatára. Minden közelharc fázisban az itt lévő karaktereknek az alábbiak közül kell választania:

Visszatér annak az alagútnak a bejáratához, ahol leereszkedett, ott egységbe is beállhat, ha az talpkontaktban van a barlanggal, egyébként magányosan kell talpkontaktba helyezni a kijárattal. A sikeres kijutáshoz dobni kell egy kockával, 2+on a karakter biztonságosan kijutott, egyes dobásnál viszont akadályba ütközött, dobnia kell egyet az alábbi táblázaton.
Egy másik likon jön ki a fentiek szerint, ez 3+on sikerül, rontás esetén dobnia kell az alábbi táblázaton.
Kincset keres, ezért nem jön fel, dob egyet az alábbi táblázaton.

„Véletlen események a föld alatt” elnevezésű táblázat (2D6-tal dobva kapjuk meg az eredményt):

2-4: kisebb értékű varázstárgyat talált, serege a pontszámításnál 25 plusz VP-t kap.

5-6: barlangi fenevaddal kerül szembe, harcolnia kell. A szörny elől elmenekülni nem lehet, a küzdelem halálig tart (töréstesztet egyik félnek sem kell dobnia), akár körökön át. Amíg harcol, a karakter semmilyen más dologgal nem próbálkozhat, nem jöhet fel, nem dobhat a táblázaton sem. Minden közelharc fázisban lejátszik egy harci kört a szörny ellen (a szörnynek a játékos ellenfele dob), ha legyőzi, a következő körtől újból cselekedhet a föld alatt, valamint serege kap 50 VP-t a pontszámításnál.
A barlangi szörny értékei: MV 5 WS 4 BS 0 S4 T4 W2 I3 A3 Armour save 4+, Ward save 6+

7: ellenséges karakterrel találkozik (ha van lent olyan karakter, aki még nem harcol senkivel). Itt a fenti szabályok szerint a két karakter fog megküzdeni életre-halálra. Ha nincs sötétben ólálkodó karaktere az ellenfélnek, vagy az(ok) már harcol(nak) valakivel, a dobás eredménye más: a karakter nagyobb értékű varázstárgyat talál, serege 50 VP-t kap a számolásnál.

8-10: semmi sem történik, a karakter eltévedt az alagutakban, a következő körben újra dobhat.

11-12: a karakter kivételes értékű tárgyakat talált, serege plusz 75 VP-t kap a pontszámításnál.

A karakterek által összeszedett VP-t a sereg mindenképpen megkapja, akkor is, ha az adott karakter nem éli túl a csatát.
Ismét kiemelném: a föld alatti katakombákban a nehéz terepviszonyok miatt nem lehet lőni/dobófegyvert használni, az ismeretlen mágikus erők miatt pedig varázsolni lehetetlen, itt csak közelharc fázisban történik bármi is.


Harmadik csata – a felderítők összecsapása

Míg a sziklák között zajlik a harc a katakombák birtoklásáért, a seregek felderítői is egymásba botlanak, miközben a környéket kutatják át. Néhány hős nagyobb hőssé válik...

Seregek pontszáma: 500 pont

Csatatér: Sok szikla, bokros-fás, általában beláthatatlan terület nagy összevisszaságban, esetenként romos épületekkel, kidőlt oszlopokkal, kerítésekkel. A terepasztal kisebb lesz (4x4') a szokásosnál.

A seregek felállítása: Itt a karakterekből összeállított felderítő csapatok játszanak. Felpakolás előtt a játékosok meghatározzák a varázslatokat, feljegyzik az esetleges egyéb dolgokat.
Mindkét játékos dob egy-egy kockával, a magasabb eredményt elérő felteszi a felderítő csapata parancsnokát bárhová az asztalra. Ezután ellenfele is így tesz, egyetlen megkötése van: 12”-nél közelebb nem teheti az ellenséges karakterhez.
A többi karakter ezt követően felváltva kerül felhelyezésre, egyik sem lehet 12”-nél közelebb ellenséges figurához, egyéb megkötés nincs.

Első kör: Kockadobás alapján, aki előbb végzett a felrakással, az kap plusz egyet a dobására.

A csata teljes köreinek száma: Nyolc kör.

Győzelmi feltételek: Standard VP számítás van az alábbi kivételekkel: az ellenséges csapat vezérének legyőzése 50 pontot ér a szokásos 100 helyett. Zászlót szerezni, kihívásban győzni értelemszerűen nem lehet.

A küldetés speciális szabályai: Sok ilyen van, az alábbiak szerint:

Felderítők: minden játékos 500 pontból építhet sereget, melyben kizárólag hősök kaphatnak helyet (tehát lord választás vagy egyéb más egységek nem), valamint összesen legfeljebb 100 pontnyi mágikus tárgyat kaphatnak a csapat tagjai. Képességek (gift, vampiric power, stb.) ebbe nem számítanak bele. Nem mágikus felszerelésre, hátasra bármennyi pont költhető az előírt maximumig. Minden csapat legalább 2 karakterből kell álljon, maximális létszámuk pedig 10 lehet. Ki kell nevezni egy parancsnokot, aki az adott csapatot vezeti (nem kell a legnagyobb LD-vel rendelkezőnek lennie), ő plusz képességeket kap a többiekhez képest. Seregzászlóst (BSB-t), valamint nevesített karaktert nem lehet hozni.

Kiválasztott hősök: valamennyi karakter - beleértve a hátason ülőket is – 360 fokos látószöggel bír a játék valamennyi fázisában, nem lehet oldalba/hátba támadni, valamint rendelkezik egy 6+-os ward save-vel, amit az esetlegesen gyalogosan használt (nem mágikus) hand weapon+shield kombináció közelharcban 5+ra javít. A hátasok nem élvezik ezt a védelmet. Valamennyi karakter rendelkezik kötszerekkel, vagy mágikus módszerekkel önmaga gyógyítására. Minden játékos a saját köre elején próbát dob minden sebesült karakterének, aki nincs közelharcban, hatos dobás esetén az adott karakter gyógyul egy sebpontot.

Parancsnok: a két felderítő csapat vezetője alapból 5+os ward save-vel rendelkezik, ezt gyalogos karakternél a nem mágikus hand weapon+shield 4+ra javítja. A hátasok nem élvezik ezt a védelment. A fent leírt gyógyítás során már 5+ra is visszakap egy sebpontot. A parancsnok 12”-en belül adja LD értékét a többi saját karakternek, de csak akkor, ha a két figura rálát egymásra.

Szabad mozgás: minden karakter szabadon rohamozhat és mozoghat bármilyen irányba. Hátason ülő figurák esetében sor kerülhet veszélyes terep teszt dobására a normál szabályok szerint. A march block hatótávolsága 4”, sikeres LD dobással természetesen kikerülhető.

Korlátozott mágia: az ősi romok között nehéz fókuszálni az energiákat. Bármely varázslat sikeres elmondásához – a bound spell-eket is beleértve – szükséges, hogy a varázslatot használó karakter rálásson a varázslat célpontjára.
Mind a power, mind a dispell pool 4 kockából áll minden mágia fázisban, de a mágiát használó karakterek a normál szabályok szerint képesek ezt módosítani (channelling, warrior priest plusz egy kocka, törpe alapból +2 pontot kap a dispell dobásokra, stb.). Egyebekben az alapkönyv szabályai érvényesek.

Magányos célpontok: a lövés fázisban, valamint az esetleges stand and shoot reakcióknál egyaránt alkalmazni kell egy plusz egyes célszámmódosítót, mert gyorsan mozgó, magányos hősökre adják le a lövéseket. A fedezék -és terepmódosítók ezen felül érvényesülnek.

Amíg egy is áll: a közelharc fázisban a normál szabályok az alábbiak szerint módosulnak. Az összes támadás leadása után ki kell számolni a harc eredményét. A combat resolution során összesen két dolog számít: az adott körben rohamozó játékos kap egy pontot, valamint az okozott mentetlen sebeket vesszük figyelembe. A győztes oldal nem csinál semmit. A vesztes oldal karakterenként dob egy töréstesztet, amit csak dupla hatos dobással ront el – a pontkülönbségtől és az LD értéktől függetlenül. A dupla hatost dobó karakternek menekülnie kell a normál szabályok szerint. Ha erre képtelen (élőhalott, démon, unbreakable, stb.), akkor kap egy sebet, ami ellen semmilyen mentőt nem dobhat.


Aki akar jönni Legendásra, az regisztráljon a legendas.hu honlapon, meg szóljon nekem, van még hely az autóban!

P.

Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Pavano
főtörzszászlós
főtörzszászlós
avatar

Male Hozzászólások száma : 383
Age : 39
Location : A gödör szélén
Registration date : 2007. Dec. 12.

TémanyitásTárgy: Re: Legendás Hadurak   Hétf. Jan. 24, 2011 7:39 pm

Hoi!

Aki akar jönni Legendásra, az regisztráljon a legendas.hu honlapon, meg szóljon nekem, van még hely az autóban!

P.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Patrik
alezredes
alezredes
avatar

Male Hozzászólások száma : 900
Location : Pécs
Registration date : 2008. Oct. 09.

TémanyitásTárgy: Re: Legendás Hadurak   Csüt. Jan. 06, 2011 11:18 pm

Pavano írta:
Még a hétvégén meglesznek, mi már mindegyiket teszteltük. Rolling Eyes

P.

az jó kösz.
Kivel teszteltetek? A versenyre van még hely nálad?
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Pavano
főtörzszászlós
főtörzszászlós
avatar

Male Hozzászólások száma : 383
Age : 39
Location : A gödör szélén
Registration date : 2007. Dec. 12.

TémanyitásTárgy: Re: Legendás Hadurak   Csüt. Jan. 06, 2011 9:43 pm

Még a hétvégén meglesznek, mi már mindegyiket teszteltük. Rolling Eyes

P.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Patrik
alezredes
alezredes
avatar

Male Hozzászólások száma : 900
Location : Pécs
Registration date : 2008. Oct. 09.

TémanyitásTárgy: Re: Legendás Hadurak   Csüt. Jan. 06, 2011 7:30 pm

Pavano: a küldetések mikorra várhatóak?
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
YKoS
Kultista
avatar

Male Hozzászólások száma : 1020
Location : az ellentétes állásponton
Registration date : 2008. Dec. 05.

TémanyitásTárgy: Legendás Hadurak   Kedd Dec. 28, 2010 11:49 am

Az alapötlet ismerős lehet már máshonnat...

http://lfg.hu/forum/index.php?showtopic=18350&pid=1812768&st=0&#entry1812768

Legendás Hadurak

Warhammer fantasy versenysorozat


Általános szabályok

A Legendás Hadurak versenysorozat a WH fantasy alapkönyv VIII. kiadásának szabályai szerint kerül lebonyolításra. Az ettől eltérő speciális dolgokat az egyes küldetések leírásainál jelezzük.

A versenyen csak minden szempontból szabályos, a VIII. kiadás vonatkozó részei szerint összeállított seregekkel lehet részt venni. Kizárólag a hivatalos seregkönyvekben megjelent egységeket, hősöket lehet használni, sem az ellenfél beleegyezését igénylő „hátsó listákat”, sem a White Dwarf magazinban vagy az interneten megjelent kiegészítőket nem fogadjuk el.

Minden szabálykérdésnél az angol nyelvű, eredeti könyveket vesszük alapul.

A versenyre érvényesen nevezni csak előre leadott, jóváhagyott sereglistákkal lehet, melyeken az elfogadásuk után változtatni nem szabad. Minden játékosnak rendelkeznie kell saját sereglistáinak nyomtatott példányaival a találkozón, számítógépen hurcolt, kézzel lejegyzett listákat senki ne használjon! A küldetések leírásainál ennek okaira részletesen kitérünk.

A verseny pontozása az alábbiak szerint történik:

A victory point-okat az alapkönyv szabályai szerint kell kiszámítani (teljesen megsemmisített, véglegesen elmenekült egységek, közelharcban megszerzett zászlók, seregzászlós (battle standard bearer) és a generális legyilkolása, ellenséges karakterek párbajban történő legyőzése, ha azt unit champion tette meg – ezekért járnak pontok).

Minden csata esetén megállapításra kerül mindkét játékos valamennyi victory point-ja, ebből számítjuk ki, melyikük nyerte az adott összecsapást. 100 VP különbség esetén a több pontot szerző játékos a győztes, ha valaki ellenfelénél kétszer több pontot szerzett, akkor a szabálykönyv szerinti „crushing victory”-t sikerült elérnie. Ha nincs legalább 100 VP különbség a két sereg által elért pontszámok között, a csatát eldöntetlennek kell tekinteni.

A versenysorozat pontozása során a vereségért 1, a döntetlenért 2, a győzelemért 3 Legendás Pont jár minden egyes csatáért. Mind az egyes találkozók, mind az egész éves teljesítmény értékelésekor ezek a pontszámok határozzák meg a versenyzők közötti sorrendet.

Az összesítés során minden játékosnál három értéket veszünk figyelembe: a játékos által elért Legendás Pontok számát, a szerzett VP-k számát, valamint azt, hogy szerzett-e az adott fordulóban „crushing victory” minősítésű győzelmet.

A fentieket ebben a sorrendben vizsgáljuk a helyezések megállapításakor. A sorrend tehát elsőként a LP-ok alapján alakul ki, egyenlő LP esetén az adott fordulóban szerzett VP-ok számát vesszük figyelembe, ha ezek is megegyeznek, akkor az adott fordulóban szerzett „crushing victory” minősítésű csaták száma dönt. Ha ez alapján is egyforma a játékosok teljesítménye, kockadobással állítunk fel rangsort a döntetlen eredménnyel bírók között.


A versenysorozaton minden forduló első csatáját sorsolással határozzuk meg, azzal a kitétellel, hogy lehetőség szerint minden játékos más klubból való versenyzővel küzdhessen meg. A későbbiek során svájci rendszerben párosítjuk egymáshoz a derék hadurakat, itt már nem vesszük figyelembe, hogy ki melyik klubból érkezett.

Szeretnénk, ha a versenyek jó hangulatban, komolyabb viták nélkül zajlanának, ezért mindenkit kérünk, hogy játékként tekintsen ezekre a csatákra.

A versenyen a seregek festettségét nem pontozzuk, de elvárás, hogy a figurák minimum alapozottak legyenek. Minden konverziót támogatunk, ha azok mind méretükben megfelelőek, mind jellegükben felismerhetőek az eredeti babákhoz képest.

Minden Legendás Hadurak fordulót igényes tereptárgyakkal, pártatlan bírókkal és legendásan ravasz küldetésekkel fogunk lebonyolítani.

Szeretettel várunk minden játékost, a jelentkezés feltételeit az egyes fordulók kiírásaiban találhatjátok meg.

Találkozzunk a Legendáson!

A szervezők

Legendás Hadurak


Warhammer fantasy versenysorozat


Háttér:



„Dicsőséges urunk, Karl Franz császár regnálásának tizennegyedik esztendejében különös jelek támadtak az égben Averland tartomány felett. Ragyogó csillagok fénye szállott alá Öregvilág földjére egy hideg őszi éjszakán. Walden helytartó lovasokat küldött a mainsteri dombokhoz... ...Jelentésük szerint egy kéken derengő kapu formálódott az égi erőkből, melyen két nagy társzekér is általférne egyidejűleg... ...Közepén sötét örvény forog, hasonlatos a Gonosznak jeleihez... Sem Sigmar nevében, sem bűvigékkel béjjelzárni vagy szétoszlatni nem volt lehetséges... ...Walden helytartó urunk vasasai szünet nélkül őrizték ezt a furcsaságot, a magiszterek tanácskozásainak, a papok imáinak nem akart vége szakadni, míg állott a kapu... ...Egy napon haramiák rontottak elő az örvény sötétjéből, kiket az őrség Sigmar segedelmével egy szálig levágott... ...A tíznagy szerint stirlandi legények voltak a nyomorultak – hogy miként kerültek a kapu túloldalára, arról senki sem tudott számot adni...



Walden úr ekkor a tartomány milicistáiból kompániát szervezett, s háromszoros zsold ígéretével lövészeket nyert melléjük a város polgárainak sorából. Így kétszáz jó legény kelt át az ismeretlenbe Januin atya patronálásával és a feddhetetlen életű Steiner kapitány gondos vezénylete alatt...”



Averlandi szövegtöredék, tíz esztendővel ezelőttről



A furcsa jelenség másutt is jelentkezett, a legtöbb országnak, népnek megadatott, hogy egynémely szent helyén megnyíljon az égből alászálló, ragyogó kapu. Miután bezárni vagy szent pecséttel ellátni senkinek sem sikerült – pedig még az orkok is megpróbálták, miután a sok átdobált goblinból egy sem tért vissza -, felderítő csapatokat kellett átküldeni a veszély kifürkészése végett.


Odaát – senki sem tudja, pontosan merre is van ez – varázslatos szépségű erdők, dombok, régi szobrok, kőházak fogadták a merész vállalkozókat... Kincsek, drágakövek, rejtélyes ereklyék... Vadban gazdag ligetek, tiszta források...

Senkivel sem találkoztak, akitől megkérdezhették volna, hová kerültek. Üres városok, kihalt temetők fogadták őket.



A Legendás Hadurak versenysorozat első fordulójának csatáit ezen a helyen vívják meg a kapun átkelő seregek.

Legendás Hadurak

Az első forduló küldetései

Az alábbiak mindhárom csatára vonatkoznak!

Minden játékos 1850 pontból állítson össze három darab sereglistát, melyeknek külön-külön teljesen szabályosnak kell lenniük! Az egyes listák teljesen különbözőek lehetnek, de annak sincs akadálya, hogy valaki három teljesen egyforma sereget állít hadrendbe. Mindegyik listát le kell adni nevezéskor, azokat előre ellenőrizzük, jóváhagyjuk. A versenyre mindenki hozza magával valamennyi sereglistáját – nyomtatott, olvasható verzióban!

Minden csatát az alábbi sorrendben kell elkezdeni:

A játékos megkeresi ellenfelét, megkérdezi, hogy milyen fajjal, kultúrával vagy kulturálatlansággal játszik.

Ezután közösen elolvassák a küldetés leírását – minden asztalon ott lesz egy nyomtatott példány.

Kockadobással meghatározzák, hogy ki lesz a támadó és a védekező játékos, aki nagyobbat dob, annak kell támadnia (egyforma dobás esetén értelemszerűen újra dobni kell).

Ezután mindkét játékos kiválaszt egy listát a nála lévő nyomtatott seregek közül. A listát NEM kell megmutatni az ellenfélnek! Erre kizárólag a csata után kerülhet sor.

Meghatározzák a varázslók által ismert mágiaformákat, ezeket írásban rögzítik a sereglistán. Az egyéb rejtett dolgokat (például egységekben rejtőzködő orgyilkosok) is ekkor kell pontosan feljegyezni.

Megkezdik a seregek felpakolását a szervezők által előkészített asztalra. Valamennyi figura felhelyezésére játékosonként 15 perc áll rendelkezésre, a szervezők mérik az időt, szólni fognak, ha lejárt egy-egy játékos felpakolási ideje. Ekkor azonnal be kell fejezni a babák rakosgatását. Ami ezután megmarad az asztalon kívül, az nem vesz részt a csatában, az ellenfél teljes VP-t kap érte, mintha már az ütközet előtt elpusztította volna. Ezért mindenkit kérünk, hogy a szünetekben, amíg a szervezők átalakítják az asztalokat, készítse fel a csapatait, valamennyi figurát tegye fel a movement tray-re, hogy ezzel ne menjen el idő.


A csata a szervezők jelzésére elkezdődik, bármilyen kérdés, vitás helyzet esetén lehet bírót hívni, aki rá is fog érni, mert a bírók nem játszanak. A küldetés leírásában részletezett feltételekkel kell kiszámítani, hogy ki mennyi pontot szerzett. Mind a Legendás Pontokat, mind a victory point-okat, mind az esetleges „crushing victory”-t fel kell jegyezni.

A szervezők által kiadott eredményösszesítő lapra fel kell tüntetni, hogy mi lett a csata eredménye, ezt mindkét játékosnak alá kell írnia.

Ezután a szervezők begyűjtik ezeket a lapokat, valamint a játékosok valamennyi - ebben a csatában felhasznált - sereglistáját, melyek innentől kezdve nem választhatóak a következő küldetések lejátszásakor. Így az első csatában három, a másodikban kettő listából lehet válogatni, a harmadik ütközetben a megmaradt sereget kell felhasználni.

A csata utáni szünetben a szervezők átalakítják az asztalokon a terepeket, a játékosok pedig felpakolható állapotba rendezik a csapataikat, hogy felkészülten állhassanak neki a következő gyakásnak.

A nap végén az eredményeket összesítjük, kihirdetjük a verseny végeredményét, valamint a találkozósorozat pillanatnyi összesített rangsorát is közreadjuk.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Ajánlott tartalom




TémanyitásTárgy: Re: Legendás Hadurak   

Vissza az elejére Go down
 
Legendás Hadurak
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
kerekasztal :: Közélet :: agóra :: találkozók, versenyek-
Ugrás: