kerekasztal

pécsi warhammer közösség
 
HomeHome  Gy.I.K.Gy.I.K.  KeresésKeresés  RegisztrációRegisztráció  TaglistaTaglista  CsoportokCsoportok  Belépés  

Share
 

 40K szabálykérdéseim

Go down 
Ugrás a következő oldalra : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16  Next
SzerzőÜzenet
igua
zászlós
zászlós
igua

Male Hozzászólások száma : 150
Location : Pécs
Registration date : 2009. Oct. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyHétf. Nov. 23, 2009 4:12 pm

Bár meg se kérdeztem volna ezt a dolgot.
Mert hogyha jól értem, ha van egy pl 50 fős zöldfülű osztagom
ami beásta magát egy jó kis homokzsákos fedezékbe viszont az egyik balf@sz kint szotyizik és sikerül őt úgy megrohamozni, hogy nehéz terepet nem kell az ellenfélnek dobnia, akkor az egész osztag bukja a fedezékét ? Crying or Very sad
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
MAXXxxx
ezredes
ezredes
MAXXxxx

Male Hozzászólások száma : 1112
Location : Somewhere Far Beyond
Registration date : 2008. Jan. 07.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyHétf. Nov. 23, 2009 4:10 pm

lordbill írta:
hát én az új Tau codex-ben még nem bíznék 1-1,5 évig Sad
egyetlen dolog védett minket közelharcban az se mukodj Sad (tudom van photon gránát, de az se mindenkinek és külön kell megvenni)
ne nyafogj, mas regi seregek ugyanigy szivnak nonstop.


Bm: igen, en is erre gondoltam a "DE" resz utan a hozzaszolasomban, csak nincs elottem konyv, hogy indokolni tudtam volna.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://exalted.freeweb.hu
lordbill
zászlós
zászlós
lordbill

Hozzászólások száma : 157
Registration date : 2008. May. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyHétf. Nov. 23, 2009 3:45 pm

hát én az új Tau codex-ben még nem bíznék 1-1,5 évig Sad
egyetlen dolog védett minket közelharcban az se mukodj Sad (tudom van photon gránát, de az se mindenkinek és külön kell megvenni)
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Bm
ezredes
ezredes
Bm

Male Hozzászólások száma : 1328
Age : 37
Location : Over the rainbow
Registration date : 2008. Apr. 14.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyHétf. Nov. 23, 2009 3:01 pm

Nos, RAW szerint nézve ez egy olyan képesség, ami fölött elhaladt az idö.
Mivel az, hogy a megrohamozott osztag coverben van-e nem számít a roham szempontjából, csak a terep és a terepteszt, ez a képesség pontosan semmit nem ad az 5dik kiadásban.

Példák:
Ha lenne egy olyan terep, mondjuk egy pajzsgenerátor, ami a töle 6"re lévö osztagoknak 5+os cover-t biztosít, attól még az öket megrohamzók továbbra is rendes I-nél ütnének, hiszen nem kellett tereptesztet dobniuk.
Másik szélsöség, hogy van egy terep, mondjuk jeges terület, ami nehéz terep, viszont nem ad fedezéket, akkor az ezen átrohamozók 1es I-nél ütnek, mert tereptesztet kellett dobniuk, hiába tudták roham elött úgy meglöni a megtámadottakat, hogy azoknak nem volt fedezékmentöje.

Ebböl is látszik, hogy a fedezék(mentö) és a terep(teszt) nem kell hogy egybe essen. Emiatt hiába ülnek fedezékben a Tauk, ha nincs terepteszt, rendes I van és nem kell gránát sem.
Sajnos kezet foghatnak pl. a nidákkal, ahol szintén van ilyen upgrade (dupla ösztagerö közelharcban, már nem ér semmit). Reméljük ahogy a nidák úgy a Tauk is hamarosan kapnak új kódexet!

Bm
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
gorugrany
főtörzsörmester
főtörzsörmester
gorugrany

Male Hozzászólások száma : 754
Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat...
Registration date : 2008. Jan. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyHétf. Nov. 23, 2009 11:44 am

Szerintem a józan ész kéne, hogy döntsön. Miután összemozgattátok a figurákat meghatározzátok, hogy melyik figura melyik osztagban kit üthet és ebből kifolyólag kit fog ütni. A stealth izé miatt coverban lévőnek számító figurákat támadó modellek az IG részéről I1-esek lesznek a sima placcon lévő taukat támadók meg I4.

Azért mert valaki covert kap assault szempontból az nem jelenti azt, hogy nehéz terep tesztet kell dobni ahhoz, hogy elérjék. Míg fordítva igaz viszont, hogy ha csak nehéz terep teszttel lehet valakit megrohamozni, akkor a rohamozó I1-nél üt (gránát hiányában persze).

És igen, ha az osztagból csak egy figura is nehéz terepre kényszerül, akkor az egész osztagnak tesztet kell dobni, még akkor is, ha ez már a rohamozók mozgatása közbe a sokadik figuránál derül ki. Ha az így dobott távolság nem lenne elég a rohamhoz, akkor bizony sztornó az egész.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
MAXXxxx
ezredes
ezredes
MAXXxxx

Male Hozzászólások száma : 1112
Location : Somewhere Far Beyond
Registration date : 2008. Jan. 07.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyHétf. Nov. 23, 2009 11:18 am

mivel egyszerre rohamozod oket, igy igen.
Rohamnal van az a dolog, hogy ha mar 1 figura miatt dobni kell nehezterepet, akkor az egesz osztag szivta.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://exalted.freeweb.hu
igua
zászlós
zászlós
igua

Male Hozzászólások száma : 150
Location : Pécs
Registration date : 2009. Oct. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyHétf. Nov. 23, 2009 10:40 am

hát akkor a Sthealtok bekaphatják Yarrick micsodáját,
de a nem ezzel a képességgel rendelkező osztag is
megkapja a képességből származó előnyöket ?
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
MAXXxxx
ezredes
ezredes
MAXXxxx

Male Hozzászólások száma : 1112
Location : Somewhere Far Beyond
Registration date : 2008. Jan. 07.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyHétf. Nov. 23, 2009 10:08 am

lordbill írta:
mire eszembe jutott, hogy felírjam Norbi megtette Smile
annyi, hogy ha nehéz tereped is kéne dobni, mert az egyik osztag terepen van, akkor szerintem ugyan ez van.
ez van a szabálykönyvben:
"if an assaulting unit had to take a Difficult
or Dangerous Terrain test during their Assault
move, all of its models have their Initiative
lowered to 1 for that turn’s close combat."

ez pedig a sthealt field generator-nál ami az assaultra vonatkozik:
40K szabálykérdéseim - Page 4 Steathgen

át gondolva még az a perverzió is felmerülhet, hogy nehéz terep teszt kell a berohamozásukhoz lol!

nagyjabol ez az en tippem is, DE
elso passzus kimondottan nehez es veszelyes terepen at rohamozasrol szol, masodik meg csak cover-t emlit, nehezterepet nem.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://exalted.freeweb.hu
igua
zászlós
zászlós
igua

Male Hozzászólások száma : 150
Location : Pécs
Registration date : 2009. Oct. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyHétf. Nov. 23, 2009 8:33 am

Aha, tehát jól értem, hogy nem értem?
Valszeg az a helyzet, hogy a Tau codex a régi szabálykönyvre íródott. confused
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
lordbill
zászlós
zászlós
lordbill

Hozzászólások száma : 157
Registration date : 2008. May. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyHétf. Nov. 23, 2009 1:46 am

mire eszembe jutott, hogy felírjam Norbi megtette Smile
annyi, hogy ha nehéz tereped is kéne dobni, mert az egyik osztag terepen van, akkor szerintem ugyan ez van.
ez van a szabálykönyvben:
"if an assaulting unit had to take a Difficult
or Dangerous Terrain test during their Assault
move, all of its models have their Initiative
lowered to 1 for that turn’s close combat."

ez pedig a sthealt field generator-nál ami az assaultra vonatkozik:
40K szabálykérdéseim - Page 4 Steathgen

át gondolva még az a perverzió is felmerülhet, hogy nehéz terep teszt kell a berohamozásukhoz lol!
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
igua
zászlós
zászlós
igua

Male Hozzászólások száma : 150
Location : Pécs
Registration date : 2009. Oct. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyVas. Nov. 22, 2009 9:37 pm

Ha egy osztag két osztagot rohamoz meg amiből az egyik fedezékben ül, a másik kint áll a prérin és mindkettőt úgy rohamozza meg hogy nem kell nehéz terepre dobnia, akkor mi az ütés sorrend ?
( Furious charge-os Penal osztag 4-es i, rohamozza a Tau Stelseket, akik kint ülnek a prérin képességüknek köszönhetően coverben és egy warrior osztagot 2-es i, szintén a prérin. )
Suspect
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Bm
ezredes
ezredes
Bm

Male Hozzászólások száma : 1328
Age : 37
Location : Over the rainbow
Registration date : 2008. Apr. 14.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyCsüt. Nov. 19, 2009 4:24 pm

Bocs, hogy beszólok, de kicsit "off topic" lett a beszélgetés.
Esetleg az IG-ben, SM-ben vagy Chaos-ban folytassátok. bom
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
YKoS
Kultista
YKoS

Male Hozzászólások száma : 1020
Location : az ellentétes állásponton
Registration date : 2008. Dec. 05.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyCsüt. Nov. 19, 2009 2:52 pm

Yoda007 írta:
igua írta:
A LRussok mellé vegyél 5-6 zacskó krátert is, szükséged lesz rá, újabban a marinok
a szalonnázó bicskájukkal nyitják a járműveket. pirat
mi meltának hívjuk Smile

amúgy, ha nem hoznátok annyi járművet...
arra is kíváncsi lennék, hogy minek a szalonnáját kell meltával szelni... What a Face 40K szabálykérdéseim - Page 4 617944
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Yoda007
Master Jedi
Master Jedi
Yoda007

Male Hozzászólások száma : 983
Age : 110
Registration date : 2007. Dec. 12.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyKedd Nov. 17, 2009 10:07 pm

igua írta:
A LRussok mellé vegyél 5-6 zacskó krátert is, szükséged lesz rá, újabban a marinok
a szalonnázó bicskájukkal nyitják a járműveket. pirat
mi meltának hívjuk Smile

amúgy, ha nem hoznátok annyi járművet...
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Patrik
alezredes
alezredes
Patrik

Male Hozzászólások száma : 900
Location : Pécs
Registration date : 2008. Oct. 09.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyKedd Nov. 17, 2009 9:01 pm

hát sajnos ez tényleg így van Sad
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
igua
zászlós
zászlós
igua

Male Hozzászólások száma : 150
Location : Pécs
Registration date : 2009. Oct. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyKedd Nov. 17, 2009 8:58 pm

Patrik írta:
Kösz. Nézegettem, ez nagyon jónak tűnik. Lehet hogy az egész seregemet ilyenre csinálom,
troop leman russok. Kell ennél jobb? Laughing
A LRussok mellé vegyél 5-6 zacskó krátert is, szükséged lesz rá, újabban a marinok
a szalonnázó bicskájukkal nyitják a járműveket. pirat
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Patrik
alezredes
alezredes
Patrik

Male Hozzászólások száma : 900
Location : Pécs
Registration date : 2008. Oct. 09.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyKedd Nov. 17, 2009 8:48 pm

Kösz. Nézegettem, ez nagyon jónak tűnik. Lehet hogy az egész seregemet ilyenre csinálom,
troop leman russok. Kell ennél jobb? Laughing
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
igua
zászlós
zászlós
igua

Male Hozzászólások száma : 150
Location : Pécs
Registration date : 2009. Oct. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyKedd Nov. 17, 2009 7:05 pm

MAXXxxx írta:
igua írta:
Feltettem billhez egy Armourt Fincsi
?????????
Fogalmam sincs honnan szedtem le, viszont benne van az összes IG jármű az újak is.
Ha nem tudod megnézni Billel kell értekezned.
Neutral
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
MAXXxxx
ezredes
ezredes
MAXXxxx

Male Hozzászólások száma : 1112
Location : Somewhere Far Beyond
Registration date : 2008. Jan. 07.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyKedd Nov. 17, 2009 7:00 pm

igua írta:
Feltettem billhez egy Armourt Fincsi
?????????
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://exalted.freeweb.hu
igua
zászlós
zászlós
igua

Male Hozzászólások száma : 150
Location : Pécs
Registration date : 2009. Oct. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyKedd Nov. 17, 2009 6:30 pm

Patrik írta:
Az imperial armour 7-ben levő Commisar Tank-ot bármilyen IG sereg behozhatja HQ choice ként, vagy csak a Death Korps
Akkor hozhatsz Commissar tankot, ha Armoured battlegroup-ból építed a sereget.
Wink asszem

Feltettem billhez egy Armourt Fincsi
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Patrik
alezredes
alezredes
Patrik

Male Hozzászólások száma : 900
Location : Pécs
Registration date : 2008. Oct. 09.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyKedd Nov. 17, 2009 4:29 pm

Az imperial armour 7-ben levő Commisar Tank-ot bármilyen IG sereg behozhatja HQ choice ként, vagy csak a Death Korps
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
igua
zászlós
zászlós
igua

Male Hozzászólások száma : 150
Location : Pécs
Registration date : 2009. Oct. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyPént. Nov. 13, 2009 3:28 pm

gorugrany írta:
Nem. Mivel az ATS a mozgás miatt kapott covert semlegesíti. Tehát ha azért kap valami/valaki cover save-t mert flat outtal vagy turbo boosttal mozog akkor az ATS segít. De például nem semlegesíti az ork mocisok 4+-os cover-ét.
Vazee akkor marad a melta gun 6”- , de azért köszi. fejetfalbaver
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
gorugrany
főtörzsörmester
főtörzsörmester
gorugrany

Male Hozzászólások száma : 754
Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat...
Registration date : 2008. Jan. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyPént. Nov. 13, 2009 3:24 pm

Nem. Mivel az ATS a mozgás miatt kapott covert semlegesíti. Tehát ha azért kap valami/valaki cover save-t mert flat outtal vagy turbo boosttal mozog akkor az ATS segít. De például nem semlegesíti az ork mocisok 4+-os cover-ét.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
igua
zászlós
zászlós
igua

Male Hozzászólások száma : 150
Location : Pécs
Registration date : 2009. Oct. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyPént. Nov. 13, 2009 3:17 pm

A Tauknak van ez a csalása, hogy ha a Devilfishre lősz 12” –en kívül, akkor kap covert,
Ugye a Hydra Auto-targetig system képessége tőle is elveszi a covert? S.O.S.
Question
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
MAXXxxx
ezredes
ezredes
MAXXxxx

Male Hozzászólások száma : 1112
Location : Somewhere Far Beyond
Registration date : 2008. Jan. 07.

40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 EmptyKedd Okt. 27, 2009 7:02 pm

nem, FAQ-ban van, hogy csak sajat seregen beluli ikonokhoz mehetsz.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://exalted.freeweb.hu
Ajánlott tartalom




40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 4 Empty

Vissza az elejére Go down
 
40K szabálykérdéseim
Vissza az elejére 
4 / 16 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16  Next

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
kerekasztal :: Warhammer :: 40k akadémia-
Ugrás: