|
| szabálykérdések | |
|
+10Patrik Laci Eddy Yoda007 YKoS exael Pavano gorugrany MAXXxxx gojo 14 posters | |
Szerző | Üzenet |
---|
lordbill zászlós
Hozzászólások száma : 157 Registration date : 2008. May. 08.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Pént. Okt. 21, 2011 8:53 pm | |
| Kössz, 40k megy előrő-hátúlról, de fantasyből még a 6. él bennnem | |
| | | MAXXxxx ezredes
Hozzászólások száma : 1112 Location : Somewhere Far Beyond Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Pént. Okt. 21, 2011 8:08 pm | |
| p97:
"POSITION IN THE UNIT When characters join a unit, they are placed in the front rank (regardless of distance). Rank-and-file models, except for the command group that must remain in the front rank, are moved to the back ranks to make room for the characters. If there is no more room in the front rank, some characters will have to go in the second rank. | |
| | | Patrik alezredes
Hozzászólások száma : 900 Location : Pécs Registration date : 2008. Oct. 09.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Pént. Okt. 21, 2011 12:40 pm | |
| szerintem, mehet a zenész vagy a csempa is. Tudtommal csak a zászlós nem mehet hátra. | |
| | | MAXXxxx ezredes
Hozzászólások száma : 1112 Location : Somewhere Far Beyond Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Pént. Okt. 21, 2011 12:00 pm | |
| az egyik tetszoleges karakter. | |
| | | lordbill zászlós
Hozzászólások száma : 157 Registration date : 2008. May. 08.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Pént. Okt. 21, 2011 11:27 am | |
| kissé megkavarodtam és hirtelen nem találtam a szabálykönyvben, hogy hogyan is van jelenleg, ha többen kéne állni az elsősorban, mint ahány hely van. pl: 5-ös sorokban van az osztag full commanddal és beszáll 3 karakter, ki megy a 2. sorba? | |
| | | MAXXxxx ezredes
Hozzászólások száma : 1112 Location : Somewhere Far Beyond Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Vas. Dec. 26, 2010 9:05 pm | |
| jap gojo, igen. eleg 1 CC fazist nyerni ellenuk, hogy bukjak a dolgot. | |
| | | gojo dandártábornok
Hozzászólások száma : 1694 Age : 44 Location : Pécs Registration date : 2007. Dec. 11.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Vas. Dec. 26, 2010 2:31 pm | |
| models retain their frenzy for the entire game unless beaten in combat...
ez most konkréten azt jelenti, hogy elég megverni őket cc ben és sikeres törésteszt esetén is elvesztik a frenzyt, ugye? jelesül a beaten alatt azt értik, hogy több pontot szerzel a cc szabályok szerint, mint a frenzys egység? | |
| | | MAXXxxx ezredes
Hozzászólások száma : 1112 Location : Somewhere Far Beyond Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Szer. Aug. 18, 2010 11:34 pm | |
| Adamowich: elvileg igen. ha van neki valagogy ilyen tamadasa, akkor hasznalhato B modon.
Laci: - megkapja, mert zaszlo mindenkire hat ami az osztag resze. fegyver ekkor magic + flaming. nem zarjak ki egymast - igy van, dobsz, pl targyakban levo bound spellekhez jol jon + ellenfel innen tudja meg a DD szamat. | |
| | | Laci hadnagy
Hozzászólások száma : 405 Age : 35 Registration date : 2009. Mar. 01.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Szer. Aug. 18, 2010 11:27 pm | |
| Itt is kérdés:
-Ha osztagnak van egy zászlaja ami azt mondja hogy flaming atk, akkor a karakter is megkapja ha beleáll az egységbe? Illetve lényeg hogy akkor is ha magic wep van nála?
-TK Lich Priestek nem generálnak PD-t, de attól még 2d6tal dobok nekik a szabályok szerint. Ez így is van? | |
| | | Adamowich törzsőrmester
Hozzászólások száma : 66 Age : 34 Location : - Registration date : 2009. Apr. 03.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Szer. Aug. 18, 2010 10:42 pm | |
| Felmerült pár kérdés a Breath Weapon szabályával kapcsolatban. Lehet e használni közelharci +2d6 támadás ellövéseként ha a karakternek van ilyen szabálya? És mitől lesz meg neki? Ha a fegyvere tud egy ilyet (pl Bretonoknál a wyrmlance) akkor azt elsütheti közelharci plusz támadásnak? A szabálykönyv 67. oldala utal erre.
| |
| | | gojo dandártábornok
Hozzászólások száma : 1694 Age : 44 Location : Pécs Registration date : 2007. Dec. 11.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Hétf. Júl. 26, 2010 7:10 pm | |
| és mi van azzal hogy pursuit into fleeing foes ?
eddig nem úgy volt, hogy a flee elő egység simán fut tovább? mert most azt írják, hogy megpusznyákol és kész. 58 o. 2. hasáb teteje.
ádám:
frenzynél van kötelező üldözés. 70. o. viszont hatred nél nem találok ilyet. 70. o.
üldözés:
nah, minden 7 es szabályokhoz szokott egyednek felhívnám a figyelmét, hogy olvassa el rendesen ezt a részt, mert nagyon más. főleg a multiple combat részt. meglepő újdonságok vannak benne.
magic resistance:
már nem kockát ad dispellhez, hanem ward savet. ha mr 3 ad van, akkor van egy 4+ os wardod varázslatok elle. ha egy mr es karakter becsatlakozik egy egységbe, akkor az egységre is hat.
| |
| | | Pavano főtörzszászlós
Hozzászólások száma : 383 Age : 45 Location : A gödör szélén Registration date : 2007. Dec. 12.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Hétf. Júl. 26, 2010 5:15 pm | |
| Beszarás!
Olvassátok el a swiftride special rule üldözésről/menekülésről szóló részét az új könyvben!
Ugyanúgy működik, mint rohamnál, csak az alap mozgási érték nem játszik bele... Nem lesz olyan vicces menekülni a könnyűlovasokkal, repülő izékkel...
Még egy nagy piros pont a gyalogságnak...
P. | |
| | | Pavano főtörzszászlós
Hozzászólások száma : 383 Age : 45 Location : A gödör szélén Registration date : 2007. Dec. 12.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Hétf. Júl. 26, 2010 1:01 am | |
| A HE ASF-re nem vonatkozik ez a szabály, lásd FAQ. Ők mindig először ütnek, fegyvertípustól függetlenül.
Hatred és frenzy: szerintem már nem üldöznek, kötelezően, de megnézem majd alaposan.
P. | |
| | | Adamowich törzsőrmester
Hozzászólások száma : 66 Age : 34 Location : - Registration date : 2009. Apr. 03.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Hétf. Júl. 26, 2010 12:31 am | |
| " Always strikes last - A model with this special rule ( or who is attacking with a weapon that grants this special rule ) always strikes last in close combat, regardless of initiative.
If a model has both this rule and Always strikes first, the two cancel out and neither applies so use the model's initiative."
Ezek alapján a swordmasterek pl rendes Ini szerint ütnek?
A másik, hogy a a frenzyseknek vagy hatredeseknek kell e kötelezően üldözni? Mert a szabályoknál nem írta ezt le... | |
| | | YKoS Kultista
Hozzászólások száma : 1020 Location : az ellentétes állásponton Registration date : 2008. Dec. 05.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Hétf. Júl. 12, 2010 8:16 pm | |
| - Pavano írta:
- YKoS: kapok. Nem is keveset. Én leszek az új kiadás prófétája.
P.
megnyugodtam, így már más. mondjuk saját hazájában... | |
| | | TöKöS zászlós
Hozzászólások száma : 130 Age : 32 Location : ...on the road to the Valhalla... Registration date : 2009. Feb. 22.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Hétf. Júl. 12, 2010 7:40 pm | |
| - MAXXxxx írta:
- ek nincs felulirva, igy naluk mar 3 fonel sornak szamit rendesen.
Köszkösz Üdv! | |
| | | gojo dandártábornok
Hozzászólások száma : 1694 Age : 44 Location : Pécs Registration date : 2007. Dec. 11.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Hétf. Júl. 12, 2010 7:39 pm | |
| szerintem is nagyon jók lettek az új szabályok. én talán csak azt hiányolom belőle, hogy még mindig march blokkol az az ellenség is akit nem is látsz. de ezen kívül nekem a többi változtatás nagyon tetszik. persze még nem játszottam csatát...úgyhogy ez lehet változni fog.
de ahogy beszéltük is már, szinte mindent abba az irányba vittek el, amerre szerettem volna. amit korábban csak megbeszélés alapján tudunk játszani, azt most már alapszabály szinten tudjuk.
| |
| | | Patrik alezredes
Hozzászólások száma : 900 Location : Pécs Registration date : 2008. Oct. 09.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Hétf. Júl. 12, 2010 7:24 pm | |
| már nekem is megvan az új könyv olvasgatom ezerrel. Van benne egy két hülyeség is, de eddig nem rossz. | |
| | | MAXXxxx ezredes
Hozzászólások száma : 1112 Location : Somewhere Far Beyond Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Hétf. Júl. 12, 2010 7:18 pm | |
| ek nincs felulirva, igy naluk mar 3 fonel sornak szamit rendesen. | |
| | | Pavano főtörzszászlós
Hozzászólások száma : 383 Age : 45 Location : A gödör szélén Registration date : 2007. Dec. 12.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Hétf. Júl. 12, 2010 6:59 pm | |
| YKoS: kapok. Nem is keveset. Én leszek az új kiadás prófétája.
P.
| |
| | | Laci hadnagy
Hozzászólások száma : 405 Age : 35 Registration date : 2009. Mar. 01.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Hétf. Júl. 12, 2010 6:54 pm | |
| Tudtommal 5 figura = 1 sor Az újban erre nem néztem még semmit. | |
| | | TöKöS zászlós
Hozzászólások száma : 130 Age : 32 Location : ...on the road to the Valhalla... Registration date : 2009. Feb. 22.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Hétf. Júl. 12, 2010 6:41 pm | |
| Szépnapot! Kérdés: Ha a bretonn lovagok ékben közlekednek, akkor az 3 sornak számít? Üdv! | |
| | | YKoS Kultista
Hozzászólások száma : 1020 Location : az ellentétes állásponton Registration date : 2008. Dec. 05.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Hétf. Júl. 12, 2010 6:26 pm | |
| Ezért a marketing dumáért remélem kapsz tőlük pénzt. Nem is keveset. vagy csak a fülszöveget fordítottad le? | |
| | | Pavano főtörzszászlós
Hozzászólások száma : 383 Age : 45 Location : A gödör szélén Registration date : 2007. Dec. 12.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Vas. Júl. 11, 2010 4:24 pm | |
| Ave!
Eddigi tapasztalataink játék és olvasás terén egyaránt:
1. Az új szabályok minden szempontból sokkal érthetőbbek a régieknél. Bármit elsőre és egyértelműen meg lehet találni játék közben. Most fordult elő először, hogy egyáltalán nem volt vitás kérdés, amin gondolkodni kellett volna, pedig eddig nem is ezekkel a szabályokkal játszottunk. Tiszta, érthető, ábrákkal illusztrált az egész könyv, első olvasásra (a rossz minőségű alapanyag ellenére) is tökéletesen áttekinthető.
2. A seregkönyvek drasztikus átírása nélkül sikerült egy nagyon hangulatos, pörgő játékmenetű, változatos játékrendszert csinálni, ami pont azokat a frakciókat erősítette meg igazán, amiknek szükségük volt erre (ogre, ork, breton, tomb kings, sok gyalogot hozó birodalmi), visszavett egy keveset a nagyon erős dolgokból (főként a démonra gondolok).
3. Minden sereg játszható lett végre változatosabban is, hála a küldetéseknek és az új mozgási szabályoknak. Lehet gyalogos káosz, közelharcos törpe, légiós birodalmi, parasztos breton csapatokkal játszani, amiket eddig semmilyen rendezvényen nem lehetett látni.
4. A mágia megszűnt csatadöntő tényezőnek lenni. SENKI sem építhet mágiafölényre az új szabályok alapján. Ezt nem csak az új power-dispell rendszer okozza, hanem a varázslás feltételei is (érdemes megnézni a szabályokat, a legtöbb LOS-t nem igénylő mágiánál is irányban kell állnia a varázslónak, senki sem tud maga köré bárhová varázsolni), valamint sokkal kevesebb pontot kell beleölni a mágikus védelembe.
5. Az új, százalékos seregösszeállítás végre kinyírja a 900 pontos karakter-blokkokat, mi értelmes összeállítást tudtunk vinni minden seregbe legfeljebb 600 pontból. Nem kell annyi mágikus tárgy, scroll, kutyatöke, lehet olcsó, hangulatos karakterekkel (mérnök, bsb, kapitányok, ork verőlegények, buta sámánok) játszani úgy, hogy az ember nem kerül hátrányba.
6. Bár erősítették a szörnyeket (stomp attack, gyors mozgás), egyszer és mindenkörre vége a sárkányos anyacseszések uralmának. A gyalogság és a nagyobb létszámú, több sorban rohamozó nehézlovasság uralja a csatatereket, mindkét formáció erősebb bármilyen szörnynél. Aki nem hiszi, olvassa el alaposan a vonatkozó szabályokat (pszichológia-BSB-swift reform-steadfast-stepping in-to wound chart)! Egy példa: a DE War Hydra arconrohan egy 25 babás (5x5) Empire Swordsman blokkot. Régi változat: a sokfejű üt 7-et, a hajcsárok 6-ot, újradobják, ami nem talál, kinyírnak átlagban 8 birodalmit, nem üt vissza nekik senki, 3-4 ponttal nyerik a harcot, az emberek jó eséllyel futnak, még BSB mellett is (átlag 3-ra dobják az ld-t). Új variáns: a hajcsárok ütnek 6-ot, újradobják, ami nem talál, levesznek átlagosan 3 kardost HÁTULRÓL. Az első két gyalogos sor a sokfejűt megelőzve visszaüt 11-et, (két sor+bajnok) eséllyel levágva egy hajcsárt, meg egy sebet benyalnak a Hydra-nak. A sokfejű üt 7-et, meg ad egy jó képességű D6 sokas erejű stomp-ot a nép közé (kardosoknak van egy 6+-os ward-juk a normál támadások ellen), kinyiffan mondjuk 9 kardos arc. CR számolás: DE 12 (ölés)+ 1 (roham), Empire 2 (sebek) + 1 (zászló) + 1 (megmaradt sorbónusz). Eredmény: veszteségek mindkét oldalon, CR-ben 13-4 arányban nyernek a gyíkarcok. Az Empire babák módosítás nélkül, 7-re dobják az ld-t, mert több soruk van, mint az ellenfélnek, ezt biztosan megismételhetik, mert BSB van a közelben (nélküle nincs sereg), tehát veszteséget okoztak és legalább 50%-ban maradnak is a harcban. Sokat gyaknak a szörnyek, de könnyebb őket megakasztani.
7. A küldetések és a misfire tábla miatt a lövés egyáltalán nem erősödött az előző kiadásokhoz képest. Az esetek felében az ellenfél közelebb kezd, mint régen, a tereptárgyak, nagyobb lények megállítják a balliszta -és ágyúlövedékeket, a közelharcos egységek messzebbre rohamoznak, mint eddig, valamint egyszerű kézifegyverekkel simán le lehet lőni a hadigépeket (kombinált statisztika miatt). 10 HE íjász két kör alatt 30"-ről megsemmisít egy átlagos birodalmi hadigépet (két kör, 20 lövés, 10 találat, 3 db 6-os sebdobás és vége, nincs randomizálás, az S3 is sebzi a T7-et mentő nélkül). A misfire tábla miatt kétszer nagyobb eséllyel robbannak fel a gépek. A saccolás/sablonozás nem lett sokkal erősebb, mert a gépek kevesebb ideig élnek, mint eddig (scout-ok, repülő akármik a második körtől pusztíthatják őket, közelebbről indulva hamarabb eléri a gyorslovasság a kívánt pozíciót, stb.). Kőhajító ellen van páncélmentő, kisebb az ereje, csak a lyuk alatt adja a D6 sebet. A lövés azzal gyengült a legtöbbet, hogy az új rendszerben CSAK A TELJESEN ELTŰNT EGYSÉGEK UTÁN JÁR VP! Osztagok, karakterek, szörnyek fele nem ér semmit, egyetlen baba is összeállhat disznó szerencsével, nem halnak meg automatikusan a menekülő egységek járhatatlan terepnek, ellenséges egységnek ütközve, valamint a BSB miatt sokkal kevésbé pánikol bárki is. Egy rejtőzködő lovas tartja az egész osztag pontját! Még a táblanegyedekért sem jár semmi.
8. A random rohamtáv formalitás érdemileg nem más tőle a játék, de minden eddiginél erősebbé teszi a gyalogosokat (akár az eddigiek dupláját is mozoghatják ilyenkor). Az új kezdeményezési és CR rendszer miatt nem számít, hogy ki rohamoz, ez csak a mindenképpen elkerülhetetlen közelharc helyét határozza meg.
9. Tanulság: oda kell menni és le kell őket győzni csatában! Senki nem építhet lövésre, mágiára (már csak azért sem, mert átlagosan minden sereg 25%-kal több modellt tesz fel 2000 pontban, mint eddig - kötelező core, kevesebb pötty a karakterekbe), senki sem lát körbe, nehéz march-blokkra építeni, de minden egység könnyebben mozog. Nehezebb csapdát állítani, sem a pánik, sem egy elrontott törésteszt nem dönti el a csatákat, a veszteségek jó része a közelharcban fog keletkezni, ahol a jól manőverező generálisoknak sokkal többet számít az ész, mint a kockadobás.
Eddig ennyi jött le nekem, legalább ötször jobb az új könyv hangulatos, vitamentes csatákra, mint a régi.
| |
| | | Laci hadnagy
Hozzászólások száma : 405 Age : 35 Registration date : 2009. Mar. 01.
| Tárgy: Re: szabálykérdések Szer. Júl. 07, 2010 12:07 pm | |
| 1: 4es Toval rendelkező páncélozott gyalogosról lepattan. 2: Eddig is tudtam lövetni csak 4es S no save 3: Ki fogom próbálni és valszeg most is tök használható, ennek egyetlen oka hogy a 9es Sel a lyuk alatt lehet monstát ölni. 4: Felejtsük már el ezeket a TK könyv dumákat...akkor hiszem el ha GW oldalán fent vannak már róla képek vagy már megjelent. | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: szabálykérdések | |
| |
| | | | szabálykérdések | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |