|
| Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak | |
| | Szerző | Üzenet |
---|
Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Csüt. Dec. 11, 2008 12:04 pm | |
| Bikers Erösségek
A Chaos motorsok egy elég strapabíró és gyors csapat. Könnyen átcsoportisíthatóak a csatamezön, hiszen vészhelyzetben egy turbo boost-al könnyen helyetváltoztathatnak, hogy máshol segítsenek be. Mozgékonyságuknak hála könnyen kilöhetnek tankokat, vagy támadhatnak meg kulcsfontosságú gyalogságot. Mivel a motor tovább emeli eredetileg is emberfeletti szívósságukat, nehéz öket megsebezni. A csapatban létszámtól függetlenül lehet 2 spec. fegyver. Kivállóan alkalmasak utolsó körben egy gyors mozgással egy ellenséges objektíval elvitatására.
Gyengék
Egy motoros osztag nagyon sok pontba kerül, minden egyet figuráért két gyalogost lehetne kiállítani. Bármennyire is gyorsan manövereznek, motorral a nehéz terepet veszélyes terepként kezelik, ami kockázatossá teszi a száguldozást.
Taktikák
Tankhunters (5 Chaos Biker, 2 Melta, Chaos Glory Ikon, Champ, Fist) – 235p Az osztag az 5 föjével nem egy hosszú életü brigád, de a 2 Melta és a Fist biztossá teszi, hogy egy vagy több tankot kinyitnak mielött leesnek. Igazi kamikaze csapat, akiknek gyorsan a nehéztüzérség közelébe kell férközniük, hogy amennyi tankot csak lehet elpusztítsanak. Vigyázni kell rájuk, hogy ne kerüljenek közelharcba ha lehet, hiszen akkor nem tudnak tankokra vadászni, és kis létszámuk miatt egy közelharcban gyengébb egység is legyözheti öket a túlerejével. Ha marad pont, érdemes még 2-3 motorossal megerösíteni a csapatot, akkor már jó eséllyel túlélik az elsö köröket, és miután kilötték a veszélyesebb tankokat a gyalogság közé hajthatnak.
Ikonvivök (3 Chaos Biker, Champ, 1 Nurgle Ikon) – 164p Ennek az osztagnak a feladata, hogy a megérkezö daemonokat segítse. Érdemes két ilyen osztagot beküledni az elsö körben turbo boost-al az ellenséget vonalak közelébe, hogy aztán a második körben az ikonjaik mellé érkezö daemonok azonnal rohamozhassanak. Nurgle jele miatt 6os szívósságukkal nehéz öket megsebezni, és a turbo boost miatt fedezékmentöt is kapnak. Bajnok csak akkor kell a csapatba, ha Greater Daemon is van a seregben, különben érdemes megspórolni a pontot. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Csüt. Dec. 11, 2008 12:04 pm | |
| Raptors Erösségek
Mint Jump Infantry a Raptorok egy gyorsan mozgó egység, ami elég olcsó ahhoz, hogy nagyobb osztagokat is ki lehessen állítani. Egy tíz fös osztag már komoly ütöeröt képvisel, hiszen mindenben megfelelnek egy CSM-nek kivéve, hogy nincs bolterük. Ha van valami alkalmas fedezék a pálya felénél, a második körben már tudnak rohamozni, amivel könnyen megbontják az ellenség hadrendjét. Egy raptor csapatban mindig lehet 2 speciális fegyver, létszámtól függetlenül. Hátirakétáiknak hála leszállhatnak átjárhatatlan terepek tetejére. Kivállóan alkalmasak utolsó körben egy gyors mozgással egy ellenséges objektíval elvitatására.
Gyengék
A Raptor osztag tulajdonképpen egy sima CSM osztag bolterek helyett hátirakétával. Emiatt löni csak pisztolyaikkal tudnak, valamint az osztagba tehetö 2 speciális fegyverrel. Ha hátirakétáikat használják, nehéz öket fedezékbe juttatni, hiszen ha nehéz terepre (monjuk egy romba) szállnak le, akkor veszélyes terep tesztet kell tenniük, ami ellen nincs sebezhetetlen mentöjük.
Taktikák
Rohamosztag (10 Raptor, 2 Flamer, Khorne Ikon, Champ, Power weapon) – 270p Ez az osztag gyalogság minél gyorsabb megrohanására specializálódott. Az elsö körben elrepülhetnek a pálya feléig, (ahol kis szerencsével be tudnak futni valamilyen fedezékbe,) majd a következö körben megrohamozhatják az ellenséges vonalakat. Ekkora létszámmal jó eséllyel indulnak harcba akár egy SM osztag ellen is, ha jol sikerül helyezkedniük, akkor megtámadhatják a nehézfegyvereseket, akiket ha csak lekötnek közelharcba, már akkor is nagy szolgálatot tesznek a többieknek.
Tankvadász (10 Raptor, 2 Melta, Chaos Glory Ikon, Champ, Fist) – 270p Ahogy a neve is mondja, tankok gyors kilövésére a legalkalmasabbak. Hála annak, hogy egy tíz fös osztagról van szó, nem kell tartaniuk a közelharctól sem, ezért miközben haladnak a tankok felé, egy-egy összecsapást fel is vállalhatnak gyengébb osztagok ellen. Nem érdemes öket nekiereszteni komolyabb harcos osztagoknak az elsö néhány körben, hiszen azokkal körökig is elküzdenek, és akkor feleslegesen cipelik a tankelhárító fegyvereket. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Csüt. Dec. 11, 2008 12:04 pm | |
| Spawns Erösségek
Sajnos a Spawn egy elég egyoldalú figura. Nem igen lehet vele taktikázni, ezért nem tudok elönyeit kiemelni, hacsak azt nem, hogy maga a modell igen érdekes, és megmaradt darabjai nagyon jól használhatóak díszítöelemként más figurákhoz.
Gyengék
Minden körben a Spawn-ok a legközelebbi ellenség felé kell mozogjanak, és meg kell rohamozzák, ha tehetik. A futással ezen kicsit lehet módosítani, de alavetöen nekiszalad annak, aki a legközelebb áll. Az új szabályok szerint amiatt, hogy Slow and Purposeful, roham után 1-es I-nél ütnek. Nem tudnak löni, és nincs semmilyen mentöjük. És mindezért sajnos majdnem annyit pontba kerülnek, mint 3 gyalogos!
Taktikák A spawnok azután, hogy feltették öket a pályára, elindulnak az ellenség felé, és akit elöször elérnek azt megpróbálják megenni. Ebbe még a játékosának sincs beleszólása, vagyis taktikáról nem igen lehet beszélni.
A hozzászólást Bm összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Csüt. Dec. 11, 2008 6:05 pm-kor. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Szer. Dec. 10, 2008 12:39 pm | |
| Lesser Daemons Erösségek
A lesser daemonok ikon mellett jelennek meg Deep Strike-al, és rögtön rohamozhatnak is, ezért egy gyengébb közelharcos sereg ellen nagyon könnyen bevethetöek. Foglaló egység is, ami azt felenti, hogy a csata végén megmaradt egy-két daemon még akár egy objektívát is szerezhet egy ügyes futással. Fearless-ek és van sebezhetetlen mentöjük is, valamint közelharcban nem maradnak el a CSM-ek mögött.
Gyengék
A lesser daemonoknak semmilyen felszerelésük nincs, ezért nem tudnak löni és jármüvek ellen is legfeljebb glance-re jók ha meg tudják rohamozni. Nincs páncéljuk, csak sebezhetetlen mentöjükre hagyatkozhatnak, ami elég kevés, ha sok sebet kapnak. Ahhoz képest, hogy semmilyen felszerelésük nics, majdnem annyi pontba kerülnek, mint egy CSM, valamint ha a sereg részei, az osztagokat fel kell szerelni ikonokkal, ami további pont.
Taktikák
Daemon Bomb (8 Lesser Daemon) – 104p Ez a koncepció nem csak az egységre, de az egész seregre érvényes, hiszen kell mellé pár olyan osztag, ami az elsö körben az ellenséges egységek közelébe tud kerülni, és ott egy körig életben tud maradni, hogy a megérkezö daemonok azonnal rohamozhassanak is. Azért van pont 8 daemon az osztagban, mert amikor Deep Strike-al megérkeznek, körkörösen kell öket elhelyezni: 1-et középre, köré 6-ot, stb. Ebböl is látszik, hogy a 8dik daemon az már pont megkezdi a második kört, vagyis a középsö figurától két base-nyi távolságra lesz, ami megnöveli a rohamtávot további 1”-el.
Guardians (5 Lesser Daemon) – 65p Ez a csapat nem harcra van kitalálva, hanem hogy az elörenyomuló csapatok ikonjai mellé leugrálva megtarthassanak egy objektívát, míg a sereg nagyrésze leköti az ellenséges eröket. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Szer. Dec. 10, 2008 12:38 pm | |
| Greater Daemon Erösségek
A nagydémon egy szörnykategóriás lény, ezért pusztító tud lenni közelharcban. Magasak a statisztikái olyannyira, hogy 6-os szívósságával nem lehet erö miatt azonnali halált okozni neki. Mivel bármelyik osztagbajnok helyére feltehetö, ott tud belépni a csatába, ahol a legnagyobb szükség van rá.
Gyengék
Annak ellenére hogy daemon, nem Ethernal Warrior, és semmilyen lövésre nem képes. Mentöje ugyan sebezhetetlen, de nem olyan jó, mint egy energiapáncél. Mivel fel kell áldozni érte egy bajnokot vagy HQ-t, ezért a bajnokok felszerelésével finoman kell bánni, vagy olyan egységet kell hozzá felhasználni (pl. Chosenek), ahol nincs bajnokhoz közve a speciális felszerelés. Nincsenek opciói, és annak ellenére hogy valamely chaos isten emelte erre a rangra nem lehet neki jelet sem venni.
Taktikák
Greater Daemon (Greater Daemon) – 100p A daemonok általában nagyon jól megtámogatható beszivárgó chosen osztagokkal, akik elég közel tudják öket juttatni az ellenséghez. A chosenek között ráadásul nem kell a bajnoknak adni a speciális felszerelést, így nem egy Fist-es bajnokot kell feláldozni a nagydémonért. Egy reserveböl közelharcba beugró ilyen szörnyeteg könnyen megfordítja a harcot, ezért érdemes minél elöbb közelharcba keverebni. Igazi elörerohanós chaos seregbe való ez a szörnyeteg! | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Szer. Dec. 10, 2008 12:15 pm | |
| Rhino Erösségek
A Rhino legnagyobb erössége az ára. Olyan olcsó, hogy akkor is érdemes a csapat mellé megvenni, ha soha nem fognak beszállni, hiszen értékesebb egységek takarására, éjszakai harcban világításra, vagy akár tank shock-ra ideális. Van pár hasznos opciója, egy combi melta lövéssel akár egy tankot is kiszedhet, ha elég közel ér, hiszen egy üres csapatszállítót nem soktak nagyon löni, ha van más, fenyegetöbb célpont.
Gyengék
A Rhino nagyon sérülékeny. A tankelhárító fegyverek szinte mindig átütik, ezért nem érdemes komolyabb felszerelést venni rá. Az második vagy harmadik körben általában már kilötték, ha volt benne valami, különben pedig lehet vele bosszantani az ellenfelet egy kis száguldozással. Sérülékenysége miatt nem érdemes rá megvenni a drágább felszereléseket, és sajnos a Dirgle Caster, amit igazán érdekes lenne neki venni, azt nem lehet. Ezen kívül a Rhinóból nem lehet rohamozni.
Taktikák
Nem lehet nagyon sokféleképpen felszerelni egy Rhinót, ezért inkább a felhasználási lehetöségkröl írok.
Mivel csapatszállító, általában amint lehet meglódul egy alakulattal a hasában az ellenséges vonalak vagy egy stratégiailag fontos pont felé, és remélhetöleg oda is juttatja az utasokat. Nem szabad vele elfelejteni a smoke launchert, ami alapfelszerelése, hiszen sok bosszúságot okozhat az ellenfélnek, hogy a puszta közepén is fedezékben lesz. Ha rohamozni akanak a benne lévök, akkor érdemes nem kiszállni, hiszen a következö kör elején (mielött a Rhinó mozgott volna) kiszállva még lehet rohamozni, és addig sem lehet öket löni, csak a füst mögött megbújó Rhinót. Lövés esetén más lehet a taktika. Ha rapid távban van a célpont egység, akkor persze a kiszállás után beléjük lehet löni. Ha viszont a Rhinó tetjén lévö Fire Point-ból leadható 2 lövéssel is elég kárt lehet okozni, akkor érdemesebb a Rhinóban maradni. Ha túl sürü az ellenséges gyalogság, és kockázatos közelharcolni, akkor a tetöablakon kieresztett két lángszórósablon nagyon jót arathat. Közben a Rhinó mozoghat is 6”-et minden körben. Ugyanilyen hasznos lehet a Rhinóban gyorsan megkerülni egy tankot, és aztán a kiszálló osztagból meltákkal hátbalöni. Ha az osztag egy jó löpontra eljuttatandó nehézfegyveres osztag, érdemes velük kiszállás után beszaladni a fedezékbe, hiszen a nehézfegyverekkel úgysem löhetnek már kiszállás után, és a futást nem is lassítja a nehéz terep. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Szer. Dec. 10, 2008 11:46 am | |
| Predator Erösségek
A Predator tank nagyon olcsón hatalmas tüzeröt felvonultató tank tud lenni. Akár három lézerágyú is lehet rajta vagy két heavy bolter és egy autocannon. Mindezt egy gyalogsági osztag árának a feléért. És persze felszerelhetö a Chaos összes jármüfelszerelésével, beleértve a daemonic possession-t is.
Gyengék
Sajnos a Predátornak csak az elsö páncélja van megerösítve, oldalról és hátulról nem ellenállóbb, mint egy Rhino. Ezért igen ügyesen kell vele forgolódni. Amióta csak a 4-es erejü fegyverek számítanak védelmi fegyverenek a felszerelhetö heavy bolterek már nem olyan hasznosak, mint eddig, amikor menet közben is lehetett velük löni.
Taktikák
Tankvadász (Predator, Turret Twin-linked Lascannon, Sponsor Lascannons) – 165p Ezzel az összeállítással körönként 3 lézerágyú lövést lehet leadni, amivel akár egész squadronokat lehet leszedni. Nem érdemes vele mozogni, csak ha nincs célpont, hiszen akkor csak egy lézerrel tud löni, ezért a felállásnál valami jó helyre kell feltenni, ahol ö maga fedezve van, de elég nagy területet tud tüz alatt tartani.
Golyószóró (Predator, Sponsor Heary Bolter, Daemonic Possession) – 120p Mind a Heavy Bolter, mind az Autocannon 4-es AP val rendelkezik, ami azt jeleni, hogy ezzel a tankkal remekül lehet nem energiapácélos gyalogságot írtani. Mivel egy körben 8 lövést ad le, nem olyan nagy kockázat a démoni megszállás miatt csökkent BS. Annak ellenére, hogy elsösoran könnyebb gyalogság ellen van, az autocannonnal képes kilöni könnyebben páncélozott jármüveket, pl. Sentinelt, Vypert vagy Trukkot. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Szer. Dec. 10, 2008 11:45 am | |
| Vindicator Erösségek
A Vindicatior Demolisher Cannon-ja a játék egyik legpusztítóbb fegyvere. Nincs az a páncél ami ellenáll neki, és nagy sablon alatt nagy erövel sebez. Ez a tank bármilyen gyalogsági osztagot le tud takarítani, és ordenance fegyverével még mozoghat is lövés elött 6”-et, ami nagyon megkönnyíti vele a helyezkedést. Páncélzata elég megbízható, bár a hátára ennek a tanknak is vigyázni kell. Jármü ellen ritkábban talál, hiszen a lövés majdnem mindig szóródik, de ha mégis, akkor a jármü páncélokat is könnyedén átüti. Azon kívül, hogy (mint minden Chaos jármünek) nagyon sokminden alapáron rajta van, még van rajta egy Dozer Blade is fixen.
Gyengék
A Vindicator tank egyetlen valódi fegyvere a Damolisher Cannon, e mellé csak bolter lehet venni. Emiatt a tank hatótávja csak 24”, ami nagyon kellemetlen lehet ha immobillá válik vagy más okból nem tud mozogni.
Taktikák
Demolisher (Vindicator, Daemonic Possession) – 145p Ez a tank a tömeg vagy a nehézgyalogság ellen a legjobb. Érdemes vele mindig egy kicsit mozogni, hogy ha megrohamozza egy csapat, akkor nehezebb legyen rátenni a gránátokat, és a mozgás egyáltalán nem akadályozza a lövésben. Mivel a szóródásnál nem olyan nagy veszteség, hogy a sablon 1”-el odébb landol, mintha nem is tud a tank löni, ezért mindenképpen érdemes neki megvenni a Daemonik possessiont. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Szer. Dec. 10, 2008 11:45 am | |
| Defiler Erösségek
A Defiler egy igen sokoldalú harci gép. Gyalogság ellen sablonjával és lángszórójával komoly ütökártya, és mivel walker, ezért közelharcban is könnyedén szét tud verni egy egységet. Még a Fisttel felszerel osztagoknak is gondot okozhat, hiszen mindig a frontpáncélja ellen kell dobni a páncélátütést. Jármüvek ellen Battlecannonjával próbálkozhat, bár a szóródás miatt ritkán talál. De autocannonjával egy-egy háttal álló jármüvet könnyen megrongál, valamint a közelmerészkedö szállítójárüveket könnyedén szedi szét egy rohammal hatalmas karjaival. Persze felszerelhetö linked lascannonnal is, de mivel nagyrészt a battle cannon jut csak szóhoz, ritkán áldoz az ember erre pontot. Mivel nagyon magas figura, könnyen kilát szinte minden fedezék mögül és tud löni battle cannonjával, amivel az egész pályát át tudja löni.
Gyengék
Sajnos a defiler elég sérülékeny, egy lascannonnal könnyen át lehet ütni a páncélját. Igaz, hogy a hatások egy részére immunis a daemonic possession miatt, de mindenképpen kell neki egy fedezék, ami elég nagy, hogy a felét kitakarja. Ez eléggé bekorlátozza a mozgását.
Taktikák
Alap (Defiler) – 150p Mivel a Defiler elég veszélyes a legtöbb seregre, ezért elsödleges célpont szokott lenni az elsö körökben. Emiatt egy jó fedezék mögé kell elbújtatni, ahonnan battle cannonjával lövöldözhet. Nagyon hasznos sürü IG gyalogság ellen, valamint MEQ-ek ellen is, hiszen átüti a 3as páncélt.
Közelharci (Defiler, autocannon lecserélve Dreadnought CCW-re) – 150p Ezt a Defilert már érdemes közelharcban használni. Miközben elöre halad nyugodtan lövöldözhet az ágyújával, és ha odaért az ellenséghez, akkor egy kis flamerezést után megrohamozhatja öket. A nagy szörnyek kivételével szinte bármilyen csapattal elbánhat, persze egy szerencsésebb Fist-es ütés azért tehet benne kárt.
Alapszabály viszont, hogy egy Defiler nem Defiler. Ha csak egy van a pályán, akkor azt általában hamar kilövik, míg ha meg kell osztani a tüzet két vagy akár három között, akkor jó eséllyel mindegyik fenn marad a csata végéig. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Szer. Dec. 10, 2008 11:45 am | |
| Landraider Erösségek
A Landraider az egyetlen tank, aminek magas a hátsó páncélja is, ezért közelharcban is csak az az osztag tehet benne kárt, aminek van tankelhárító felszerelése (Fist, Meltabomb, stb.), hiszen már a sima gránátok sem üthetik át a páncélját. Mindezek mellett csapataszállító, amiböl lehet rohamozni. Két linkelt lézerágyújával komoly veszély az ellenséges jármüvekre.
Gyengék
Egy Landraider elég drága ahhoz, hogy csak akkor hozza vissza az árát, ha tényleg használják csata közben, ezért érdemes nagyon végiggondolni, hogy mi dolga is lesz. Ha csak álldogál, akkor iszonyatos pontkidobás. Mivel csapatszállító, gyakran használják rohamjármünek, amire kivállóan alkalmas, de ilyenkor amíg mozog, tüzerejének nagyrészét nem tudja használni, valamint ahogy elöremegy, hogy célbajuttassa a csapatot, elég könnyen egy Melta áldozatául eshet, ami nagy veszteség ennyi pontért. Sajnos a Landraidernek nem sok fegyveropciója van. Csak boltert vagy combi boltert lehet rá venni.
Taktikák
Mivel a Landraidernél nincs sok felszerelési lehetöség, egyetlen dolgot kell megfontolni: csapatszállításra, vagy tankvadászatra lesz elsösorban kirendelve? Ha föleg csapatszállító, akkor érdemes neki venni daemonic possession-t, hogy egy gyengébb találat után még tudjon mozogni, és akár löni is, ha viszont föleg lövöldözni fog, akkor nem érdemes további pontokért lecsökkenteni a BS-ét, hiszen minden Lascannon és Heavy Bolter találat jól jöhet, és ilyenkor nem is kell közelbe menni, ahol könnyebben kap találatot. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Szer. Dec. 10, 2008 11:45 am | |
| Obliterators Erösségek
Mivel az oblik minden körben megválaszthatják milyen fegyverrel lönek, ezért a legsokoldalúbb egység a játékban. Tankok ellen Lascannonnal vagy Meltával, míg gyalogság ellen lángszóróval, Plazmacannonnal tudnak nagyon irtani. Ezen kívül terminátor páncéljuk miatt jó mentöjük és sebezhetetlen mentöjük is van, valamint tudnak Depp Strike-olni is. A tankokkal szemben nagy elönyük, hogy mozgás után is tudnak löni, valamint nem lehet öket egyetlen lövéssel kilöni, mint egy sokfegyveres tankot.
Gyengék
Az oblik nem szállhatnak be semmilyen szállítójármübe, és emellet még Slow and Purposeful-ok is, nagyon lassan változtatnak helyet. Bár nagy tüzerejük és jó páncéljuk van, közelharcban elég sérülékenyek, hiszen egyetlen energiafegyverrel az egész osztagot le lehet mészárolni. Az obliknak semmilyen opciójuk nincs, sajnos még chaos jelek sem.
Taktikák
Az obliterátorok szinte minden versenysereg heavy választása. Sokoldalúságukkal nehéz versenyezni. Viszont, ahogy az a gyengékböl is kiderül, érdemes öket távoltartani a közelharctól, legfeljebb flamerezni érdemes öket a gyalogság közelébe vinni. Annak ellenére, hogy jó páncéljuk és sebezhetetlen mentöjük is van, érdemes öket fedezékbe rakni egyrészt, hogy bizonyos szögböl takarva legyenek (ha arra akarnak löni, akkor egyszerüen odébbmozognak, hiszen mozgás után is lönek) másrészt, hogy a nehézfegyverek ellen jobb mentöjük legyen, mint a saját sebezhetetlenük. A nehéz tereppel felesleges törödni, hiszen úgyis Slow and Purposeful-ok.
A hozzászólást Bm összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Dec. 15, 2008 4:50 pm-kor. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Pént. Dec. 05, 2008 4:26 pm | |
| Noise Marines Erösségek
A zajgárdisták a könnyü páncélzatú gyalogság legjobb ellenszere. Hangfegyvereikkel sokat lönek, és bár nincs nagyon jó páncélátütésük, a sok találattól és sebzéstöl a legmasszívabb egységek is leeshetnek. Egy MEQ ellen átlagosan egy sebet lö minden Zajgárdista 24”-re, vagyis elvileg 3 kör alatt ledarál egy azonos létszámú csapatot. Persze Orkok vagy IG ellen, ahol elég a magas AP is, ennél sokkal jobb az arány. Ellentétben a Thousand Son-okkal, ezek a srácok közelharcban nem maradnak el a CSM-ek mögött, és fegyvereiket lehet Assault üzemmódban is használni, ezért a közelbe merészkedö ellenséget meg is rohamozhatják. A Blastmaster pinningelö fegyver, ami akkor is nagyon hasznos tud lenni, ha nem okoz nagy pusztítást, de leköti az osztagot egy körre; míg a Doom Siren a nehézgyalogság ellen is ideális fegyver.
Gyengék
Egy Noise Marine csapatot csak úgy érdemes hozni, ha hangfegyverekkel vannak felszerelve, különben a sokkal olcsóbb CSM troop is megteszi. Ezzel már elég drágák, de behozzák az árukat, ha elég idejük marad löni. Sajnos Slaanesh Jele semmilyen további elönyt nem ad nekik, mint másoknak, és löni sem tudnak pontosabban.
Taktikák
Musik for the People (10 Noise Marine, 9 Sonic Blaster, 1 Blastmaster, 1 Rhino) – 320p Ez a csapat a sok lövésre összpontosít. Hála a Blastmasternek akiket lönek, azokat kis szerencsével a földre is kényszerítik, ami azt jelenti, hogy nem mozdulnak és még egy körig lehet öket löni. A csapatot érdemes rapid távon kívül tartani az ellenségtöl, hiszen ök maximum lötávra is ugyanolyan sokat lönek, de ha az ellenfél nagyon közel van, akkor érdemesebb velük rohamozni, mint bevárni egy rohamot. Gyors, de kevésbé páncélozott seregek ellen a legjobb.
Mentöscsapat (5 Noise Marine, 5 Sonic Blaster, 1 champ, 1 Doom Siren, 1 Power weapon, 1 Rhino) – 205p Egy olcsóbb troop áráért ez a csapat MEQ-ek irtására van kitalálva. Rhinójukkal szirénázva a helyszínre sietnek, és ellátják a jelenlévök baját. A legjobb, ha egy jármüböl kiszálló, jó sürün álló csapatra rá lehet tenni a Doom Siren template-jét (ilyenkor autóbalesethez mennek), akár a Rhinóból, vagy közvetlenül utánna megrohamozni öket. Slaanesh jele miatt a Zajgárdisták elöbb ütnek, mint a legtöbb modell, ezért az energiafegyveres bajnok jópárat levághat közölük, mire azok visszaütnének. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Pént. Dec. 05, 2008 4:25 pm | |
| Khorne Berzerkers Erösségek
A Berzerkerek a Chaos legjobb közelharcos gyalogsági egysége. Sokat ütnek, könnyen találnak és Furious Charge-uk miatt nagy erövel is ütnek. Egyszóval, közelharcban az ideális egység, és egy Fist-es bajnokkal tankok ellen is használhatóak.
Gyengék
Ez az osztag csak pisztolyokkal tud löni, ezért minden épeszü ellenség megpróbál lötávban maradni, és nem közelharcba keveredni velük. Egy gyorsabb sereg ezt a csata végéig fenn tudja tartni, miközben a Berzerkerek lassan elhullanak. Fegyveropciójuk csak a plazmapisztoly, és a bajnok közelharci fegyver lehetöségei.
Taktikák
Blood for the Blood God (10 Berzerker, 1 Champ, Fist, Rhino) – 285p Mivel ezzel az osztaggal közelharcolni kell, nincs sok specializálásra lehetöség. A Fistes bajnok akár tankokat is szétnyit, de közelharcban is nagyon fájhat ennyi Fist-es ütés. Ez az osztag rohamból levághat egy hasonló méretü MEQ osztagot is akár, aztán továbbindulhat másik áldozatokat keresve. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Pént. Dec. 05, 2008 4:25 pm | |
| Plague Marines Erösségek
Ha nem takelhárító lövésekkel célozzák öket, akkor nincs ennél az egységnél strapabíróbb. Magas szívósságuk és hogy nem éreznek fájdalmat azt eredményezi, hogy elképesztö mennyiségü lövést képesek elviselni. Foglaló egység, ami szívósságukkal párosulva azt jelenti,hogy ami elfoglaltak, azt meg is tudják tartni. Az osztagban mindig lehet két speciális fegyver nem kell, hogy legalább tizen legyenek. Az osztag alapfelszerelésében van mindenféle gránát, nekik még védelmi gránátjuk is van!
Gyengék
Ez az osztag sem a legolcsóbbak közül való, árukból másfélszer annyi sima CSM-et lehetne hozni. Bár lehetnek speciális fegyvereik, nehézfegyverük nem lehet. Kezdeményezésük alacsonyabb, mint a sereg többi részének.
Taktikák
Swarming plague (10 Plague Marine, 1 Champ, Fist, 2 Plazma, Rhino) – 335p Bár igen borsos árban van egy ilyen csapat, szinte bárkivel felveszik a harcot, és hatalmas eröket képesek feltartani, amíg a sereg többi része elfoglalja az objektívákat. Nyugodtan lehet velük plazmával lövöldözni, mert nem csak a páncéljuk védi öket a túlmelegedéstöl, hanem az is, hogy nem éreznek fájdalmat. Erre a gyalogságra nyugodtan lehet akár teljes seregkoncepciót építeni, hiszen megfelelö tüzérségi támogatással bármely sereget feltarthatnak, és pontot szerezhetnek az objektivákért. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Pént. Dec. 05, 2008 4:25 pm | |
| Thousand Sons Erösségek
A Thousand Son-ok az egyik legellenállóbb Chaos egység. Emellett speciális löszerük miatt gyalogság ellen komoly tüzeröt képviselnek. Szinte Marine ellen találták ki öket. Sebezhetetlen mentöjük miatt a tankok és a közelharcos szörnyek sem olyan veszélyesek rájuk, bát közelharcban maximum feltartásra jók. Mindig maximális lötávra tudnak löni a bolterükkel (mozgás után is), ezért tökéletes lövös egység a páncélozott ellenfelek ellen.
Gyengék
Egy tíz fös Thousand Son egység 300 pont körül van, ami nagyon sok egy gyalogsági osztagért. Igaz, ezzért cserébe komoly tüzerejük van, de csak gyalogság ellen, tankok ellen legfeljebb a varázslónál lehet gránát. Közelharcban szinte semmit nem ütnek, egyedül a varázsló tud érdemben harcolni, legfeljebb sokáig feltartják az ellenséges egységet. Nincsenek opcióik, legfeljebb a varázslónak lehet gránátot venni, és az általa ismert pszik közül választai. A pzsik nagyrésze nem igazán hasznos ebben az osztagban, mert vagy nagyon rövid a hatótávja, vagy közelharcban segítene, amire aligha érdemes küldeni ezt az osztagot.
Taktikák
Inferno (8 Thousand Son, 1 Varázsló, Doombolt, 1 Rhino) – 289p Ez a csapat az energiapáncélos gyalogság lelövésére van kitalálva. A varázsló pszije is erre használható. Érdemes velük messzíröl megsorozni a célpontot, mert akik energiapáncélt hordanak, azok általában jobban harcolnak ennél az osztagnál (ami nem nehéz). Nagyon kellemes kis egység, akivel el lehet indulni elöre nyomva a frontot, nem kell a tereppel törödni (se fedezék, se mozgás miatt).
Kardmester (4 Thousand Son, 1 Varázsló, Warptime, 1 Rhino) – 212p Ennek a csapatnak az a célja, hogy még egy varázslót a pályára hozzon. Olyan sereg ellen hasznos, ahol a varázsló közelharcban a force weapon-jével Instant killelhet sok értékes lényt. Ennek a csapatnak hasznos ha Landraiderböl tudnak rohamozni, de a Rhino is elég lehet nekik. Amellett, hogy közelharcban megölhetnek pár Ogrynt, Karaktert, vagy nagy szerencsével Tiranida szörnyet, foglaló egység is, akik a csata végén még szerezhetnek egy objektívát. Valamint közelharcban nagyon nagy elöny a Karaterként hozott varázslókkal szemben, hogy mivel itt a varázsló osztagbajnok, ezért nem tudja az ellenség célzottan "kiütni" az osztagból.
A hozzászólást Bm összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Dec. 05, 2008 4:31 pm-kor. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Pént. Dec. 05, 2008 4:24 pm | |
| CSM Erösségek
A Chaos sereg alapegysége már önmagában is jól felszerelt. Van nála támadógránát és páncéltörö gránát is, közelharci fegyver és pisztoly (ami alapból két támadás), valamint bolter és persze energiapáncél. Nagyon sokoldalú egység, igen ritkán kerül olyan helyzetbe, amiböl nehezen vágja ki magát. Felszereléstöl függöen alkalmas lehet tankirtásra vagy gyalogság ellen is.
Gyengék
Mivel a Chaos alapegysége gyalog jön, elég lassú egység tud lenni. Kell melléjük egy csapatszállító, amivel idöben a tett színhelyére hajthatnak. Ezen kívül, mivel a sereg szakszóval MEQ (Marine Equivalent – Marine-nal egyenértékü), ezért szinte minden ellenfél rákészül, és úgy szereli fel a seregét, hogy átüthesse az energiapáncélt. Ez az egység nem Fearless, és bár sokkal olcsóbb, mint a kult-egységek, speciális feladatokra a kultuszegységek megérik az árukat, hiszen olyan plusszokkal rendelkeznek, amiket egy közönséges csapat nem tud pusztán az ikonnal pótolni.
Taktikák
Mindenes (10 CSM, Bajnok, Fist, Glory ikon, 1/2 Flamer, 1/0 Melta, 1 Rhino) – 250/255p Ez a csapat az arany középutat szimbolizálja. Lángszórójával gyalogság ellen, a meltával pedig tankok ellen is ütöképes tud lenni. A Rhino jó eséllyel élve átjuttatja öket az ellenfélhez (föleg, ha több ilyen csapat indul útnak), ahol aztán lecsaphatnak a veszélyesebb pontokon. A 2 flameres verzió inkább arra készült, hogy a tankokat Fist-el verje szét, de ha az ellenséges seregben van Landraider, akkor az ellen jobb a Melta.
Megszállók (10CSM, Glory ikon, 1 Plazma, 1 Lascannon/Rocket Launcher, 1 Rhino) – 220/230p Ahogy a neve is sugallja ez a csapat arra lett kitalálva, hogy elöretörve elfoglaljon egy jobb pozíciót a pályán (lehetöleg egy objektíva közelében), és onnan tartsa ellenörzése alatt a környéket. Ennek nagy elönye, hogy egy ilyen elöretolt lézerágyú vagy rakétavetö majdnem mindig tud tankok oldalpáncéljára löni, ha pedig feléjük fordul a tank, akkor a hátul maradt nehéztüzerségnek lesz könnyü dolga. A plazma segíthet kissebb páncélzatú jármüvek kilövésében. Mivel a csapat egy pontot foglal a csata teljes ideje alatt, a Rhinójuk felszabadul, és mivel az üres Rhinókat nem szokták nagyon löni, kiváló lehet a saját egységek kitakarására, vagy az ellenfél egységeinek terelésére. Természetesen a lézer/rakéta és a plazma igen jó lehet nehézgyalogság vagy szörnyek ellen is. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Pént. Dec. 05, 2008 1:32 pm | |
| Possessed Erösségek
Minden possessed osztag Fearless, valamint rendelkezik sebezhetetlen mentövel. Közelharcban igen jó verekedést tudnak produkálni, de ehhez az is kell, hogy a csata elején jó képességet dobjanak maguknak.
Gyengék
Véletlenszerü képességük miatt nehéz rájuk alapozni egy manövert vagy koncepciót, arról nem is beszélve, hogy a képességeik majd fele nem nagy elöny. A possessedeknek nincsenek opcióik, ezért nem lehet öket felkészíteni jármüvek ellen, valamint löni sem tudnak. Sajnos egy possessed majdnem annyiba kerül, mint egy terminátor, ami jobban páncélozott, tud löni, és jármü ellen is felszerehetö, ezért a possessedek szinte sosem kerülnek pályára.
Taktikák
Charge! (10 possessed, 1 bajnok, 1 Khorne vagy Tzeentch ikon, 1 Rhino) 325/330p Mivel a possessedek csak gyalogság ellen jók és csak közelharcban, ezért nincs nagyon taktikázásra lehetöség. Élve célba kell juttani öket (ebben segíthet a Tzeentch ikon, vagy Nurgle ikon), és akit elérnek azt gyorsan megölni (ebben meg a Khorne ikon). | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Pént. Dec. 05, 2008 1:30 pm | |
| Dreadnought Erösségek
A dreadnought jármünek számít, ami azt jelenti, hogy komolyan megnöttek a túlélési esélyei az 5-dik kiadás óta. Azon két egység egyike, amin lehet plazmacannon és multimelta, ami nagyon ütöképessé tenné, ha kiszámítható lenne. Elit választás létére komolyan páncélozott, és értékes pontja lehet a seregnek föleg, ha tudja a gyalogságot közelharcban támogatni.
Gyengék
Hatalmas gyengéje, hogy örült. Emiatt mindig vigyázni kell rá, hogy hogyan fordítja az ember, nehogy következö körben a saját egységeibe löjön (a nagy nehezen pályára hozott plazmacannon-al vagy multimeltával). Teljesen kiszámíthatatlan és az, hogy az esetek egyharmadában nem azt csinálja, amit a játékosa szeretne, szinte pontkidobássá teszi.
Taktikák
Walkers in Memphis (+közelharci kéz, 2 bolter lecserélve flamerre, extra páncél) - 125p Ez a variáns abban az (elsösorban hangulata miatt összerakott) seregben kapott helyet, ahol 2 társával és 3, szintén flameres defiler-el elindulnak a gyalogságot lemészárolni. A két lángszóróval nem tesz komoly kárt, ha saját jármüvet lö, de roham elött nagyon szépen meg lehet vele puhítani az ellenséges gyalogságot.
A hozzászólást Bm összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Dec. 05, 2008 1:39 pm-kor. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Pént. Dec. 05, 2008 1:30 pm | |
| Termi Erösségek
A terminátor egység a legstrapabíróbb és legjobban felszerelhetö egység. Olyan csapatokat lehet belölük játszva összerakni, ami gyalogság ellen és tankok ellen is iszanyatos pusztítást képes véghezvinni. Deep strike-al érkezhetnek, akár ikon mellé, és így nem is szóródnak. Mindig löhetnek a fegyvereikkel és rohamozhatnak is utána (kivéve deep strike után). Azon kívül a Chaos legerösebb tankját, a Landraidert hozhatják csapatszállítónak, ami így nem vesz el Heavy választást.
Gyengék
Egy-egy jól felszerelt terminátor osztag 500 az pontot is elérheti, ami az jelenti, hogy a sereg pontszámának közel harmada egyetlen 10 fös osztagban összpontosul. Ez nem csak azért veszélyes, mert mágnesként fogják vonzani az ellenséges tüzet, sokkal inkább az a baj ezzel, hogy egy 10 fös egység nem lehet mindenhol ott a csatában. Nem tudnak Rhino-ra szállni, ezért gyalog igen lassúak, vagyis aki teheti az elszalad elölük, ami nem feltétlenül hozza meg a várt eredményt. Kisebb, specializált osztagokba kell öket tömöríteni, különben felfalják a pontokat, és alig lesz figura az asztalon. A termik nagy hátránya, hogy nem tudnak közelharcban üldözni, ezér csak azt ölik meg, akit ténylegesen lelönek vagy levágnak. Szintén kellemetlen, hogy nincs náluk semmilyen gránát sem, ami miatt a fedezékben lévö ellenfelek ellen utoljára ütnek, valamint jármü ellen is külön venni kell fegyvert az osztagba.
Taktikák
Rain of Fire (3 Termi, 1 heavy flamer, 2 comby flamer) – 105p Ez az osztag nem igazi termi csapat, csupán azért kerülnek a listába, hogy a Landraidert be lehessen hozni melléjük. Ennek ellenére nem szabad öket lebecsülni, az égböl hirtelen lepottyanó 3 lángszóró igen csúnya meglepetés lehet minden osztagnak. Általában leérkezésük után gyorsan le is szednek egy egységet, aztán hamar elhullanak, de ez a rövid zürzavar böven megéri az árukat.
Changers (10 Termi, 2 heavy flamer, 3 Fist, 3 bajnok, Tzeentch ikon) – 405p Ez a csapat nagyon komoly eröt képvisel. Hála a Tzeentch ikonnak, akkor is van mentöjük, ha nincsenek fedezékben, ami igen hasznos, föleg azért, mert az ember nem próbál meg velük bújkálni, ezért nem lesz lassú az osztag. Rendeteg lövésre képesek, föleg ha a nehézlángszórók is lötávban vannak, valamint rohamból is nagyon sok energiafegyveres ütést adnak le. Mivel a termik alatt széles talp van, érdemes széthúzni a csapatot, hogy egyszerre akár több gyalogos egységet is elérjenek rohammal, vagy ami még jobb, a Fistesekkel tankot lehessen ütni. Ez a csapat, ahogy a neve is mutatja, képes megváltoztatni a csata irányát, a legfegyelmezetteb seregek is hátra kell nézzenek, ha mögéjük ugranak. Egyedül is képesek felborítani az ellenséges hadrendet, és szinte biztos, hogy a csata végéig sem fogynak el.
Lions (5 Termi, 1 heavy flamer, 2 combi melta, 5 lightning claw, Khorne ikon) – 245p Egyértelmüen közelharcos csapat, akik rohamból rendeteg támadással akár egy teljes Space Marine osztagot le tudnak darálni. Mivel csak 5-en vannak, beférnek egy Landraiderbe, ahonnan a második körben szinte biztosan meg tudnak valakiket rohamozni. Tank ellen van a csapatban 2 melta, ami pont elég lehet egy jó helyzet kihasználására. Ez a csapat már árban is igen elfogadható, ha a landraider nem számoljuk. Érdemes megjegyezni, hogy a villámkarom statisztikailag mindig jobb választás, mint a bajnok, és a bajnok mindig jobb, mint a második villámkarom (hiszen megmarad a löfegyver). | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Pént. Dec. 05, 2008 1:30 pm | |
| Chosen Erösségek
A Chosenek gyakorlatilag egy alap marine egység, ami azt jelenti, hogy már alapesetben is sokmindenre jók. Közelharcolnak, jármü ellen van gránátjuk, és persze energiapáncélban nem félnek a farkastól. Emellett minden egységben 5 speciális fegyver lehet, ami igazi specialistákká teszi öket. A megfelelö fegyverválasztással nagyon meg tudják szorongatni az ellenfelet, és hála az Infiltrate (beszivárgó) képességüknek elöbbre is felállhatnak, vagy ami még jobb, átkarolhatják az ellent és oldalba kaphatják a seregét. Így könnyebben kerülnek a tankok hátába, vagy elég elöre tudnak felállni, hogy ikonjuk mellé már lesser daemonokat legyen érdemes idézni.
Gyengék
A Chosen osztag általában nagy riadalmat kelt, mivel sok pontot el lehet költeni a pár figurára, és ha jól vannak felszerelve, akkor igen nagy kárt tudnak okozni az ellenségnek. Emiatt, és amiatt hogy közelebbre állhatnak fel és ezért még ijesztöbbek gyakran tekintik öket elsödleges célpontnak. Amióta a TLoS (True Line of Sight) van érvényben, gyakorlatilag lehetetlen velük 18”-nél közelebb felállni az ellenséghez, ami azt jelenti, hogy érdemes öket outflank-el behozni, ami miatt ha az ember rosszul dobál a csata nagy részében nem tudja öket használni. Közelharci fegyverarzenáljukban minden ott van, amit nem daemonoktól kell elvenni mégis, aligha érdemes öket közelharci fegyverrel felszerelni, hiszen ugyanannyi pontért egy terminátort is lehet hozni, pontosan ugyanolyan fegyverrel, de job páncéllal és több opcióval. És végül: nem szabad elfelejteni, hogy ök nem foglalnak.
Taktikák Wasabi (avagy Gets Hot!) (7 chosen, 1 chaos glory icon, 5 plazma, 1 Rhino) – 246p Vannak olyan seregek, amik ellen nem érdemes közelharcolni, még akkor sem, ha azt hisszük, jók vagyunk benne. Ilyenek a Tiranidák, és igen komoly fenyegetést jelentenek közülük is a nagy szörnyek (Hive Tirant és Carnifex). Ezeket a szörnyeket valahogy le kell löni, és mivel a tankoknak és a nehézfegyvereknek gyakran a gyalogságot kell irtani, ezért jól jön egy vagy két ilyen csapat, akik a Rhinóval áttörhetik a gyalogság vonalát, és kis szerencsével egy rapid plazmasorozattal egy lövésfázisban le is tudják löni a szörnyeteget, mielött az rohamozni tudna. Másik nagyon hasznos felhasználása az osztagnak, ha terminátorokat tudnak löni. Ilyenkor maguknál sokkal magyobb pontértékü egységeket is le tudnak löni, és a Rhinoval oda is tudnak érni idöben, ahova az ellenséges termik leteleportálnak.
Let the Galaxy Burn! (5 chosen, 1 chaos glory ikon, 5 flamer, 1 Rhino) – 160p Ez a csapat gyengén páncélozott hordaseregek ellen a legjobb, föleg, ha nincs sok jármü. Öt flamer-sablon általában 25-30 találatot jelent, amivel már egy nagyobb hordát is komolyan meg lehet tizedelni. Az osztag pszichológiai elönye, hogy mivel nincs náluk tankelhárító fegyver, ezért könnyü velük a gyalogságra koncentrálni. Ha marad pár pont, érdemes a számukat feltornászni, hogy az esetleges veszteségeknél (amik lesznek), ne vesszenek el a flamerek.
IG koktail (7 chosen, 1 chaos glory ikon, 2 flamer, 3 melta, 1 Rhino) – 211p Ez az osztag vegyes összeállítás, ami tankokat és gyalogosak is egyaránt nagy hatásfokkal képes irtani. Outflank-böl érdemes öket behozni, akkor könnyel elkapnak még a rhinóból egy sarokban lapuló basiliskust, vagy egy oldalvonalhoz közel, fedezékben hasaló lézerágyús csapatot. Nem feltétlenül érdemes azonnal kiszállni a Rhinóból föleg, ha a közelben nincs meltabombos egység, ami úgy tudná kiszállásra kényszeríteni, hogy közben elállja a kijáratot, megsemmisítve ezzel az egységet. Inkább érdemes csak 6”-el felmozogni a pályára, és a rhinóból vagy 2 lángszóróval (vagy ha van a közelben tank, akkor) 2 meltával kilöni, és fedezékben maradni. Nagy elönye az osztagnak, hogy minden spec-fegyver assaultos, ezért nem kell sokat gondolkozni, hogy roham elött kell-e velük löni.
A hozzászólást Bm összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Dec. 05, 2008 1:33 pm-kor. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Szer. Dec. 03, 2008 5:08 pm | |
| Chaos Sorcerer Erösségek
A varázsló nagyon jó közelharcos is, vagyis nem kell attól félteni, hogy gyorsan agyonverik, ha utolérik. Emiatt bátran lehet vele elöremenni egy csapattal, a veszélyesebb vagy értékesebb célpontokra vadászva. Mivel hátirakétát, szárnyat és lovat is kaphat, hihetetlenül mozgékony figura tud lenni, aki ott segíti a sereget, ahol épp a legnagyobb szükség van rá.
Gyengék
Mivel a varázslók fixen a saját pszi-fegyverükkel harcolnak, ezért semmilyen közelharci fegyvert nem vehetnek maguknak helyette. Löfegyverekkel sem lehet öket felszerelni, teljes mértékben a mágiára kell támaszkodniuk, hacsak nem akarnak pisztolyal (esetleg plazmapisztolyal) lövöldözni. Másik nagy hátrányuk, hogy egy rendesen felszerelt varázsló igen gyakran 200 pont körül vagy akár fölött van, ami azt jelenti, hogy csak nagyobb csatákba lehet belölük kettöt hozni.
Taktikák
Apokalipszis lovasa (Slaanesh jele, daemonic steed, warptime, személyes ikon) – 185/200p Ez a figura a leggyorsabb amit ki lehet hozni bármelyik sereggel a játék során. Lovassagként mozog, vagyis fleet-elhet és 12"re rohamoz. Ennek az összeállításnak az a célja, hogy az elsö körökben közelharcba kerüljön. Olyan egységet érdemes vele célbavenni, akit nem vág le azonnal, hogy ne maradjon egyedül az ellenséges puskacsövek elött. Ha elörelovagolt az elsö körben, és azt sikerrel túléli, akkor az ö ikonja mellé beugorhatnak a terminátorok és a lesser daemonok, illetve ha nagyon a halálán van, akkor ö maga is feláldozható egy nagydémonért. Másodállásban (a csata végén vagy pl. nekron ellen) megpróbálhat kisebb (max 10 fös) osztagokat megrohamozni, akiket aztán üldözésben levág. Ekkor jó eséllyel egyedül marad, szóval az elsö körökben nem jó taktika, de a végén akár objektívát is lehet szerezni vele.
Lasher (Slaanesh jel, Lash of Submission) – 125p Ez a figura az ellenfelek által annyira (joggal) utált lash-es mozgató varázsló. Igaz, hogy sajnos gyakran szüksége van rá a seregnek (söt, általában kettöre), hogy a gyorsabban mozgó, többet lövö seregek ellen közelharcba tudjon keveredni, vagy hogy a nagyon gyorsan közeledö, és jobban harcoló seregekböl (igen, a Tiranidák) a veszélyesebb egységeket egy ideig távoltartsa. Be kell tenni egy gyalogos egységbe, akikkel Rhinóba száll, és onnan rendezi át az ellenség sorait, vagy egy Landraiderrel elöretörö osztagban húzza rohamtávba az ellenséget.
Széllovas (Tzeentch jele, Warptime, Wind of Chaos, Szárnyak/Disk of Tzeentch) – 205/215p Ez a varázsló értékesebb, jól páncélozott (MEQ, sok motoros ork Nob) osztagok ellen van kitalálva. Attól függöen, hogy Raptorok vagy gyalogság közé rejti el az ember, kell neki Disk-et vagy szárnyat adni. Nagy szüksége van a mozgékonyságra, hogy a Wind of Chaosszal lehetöleg a teljes osztagot lefedje. Mivel a Warptime ennek a sebzésére is vonatkozik, azokat a figurákat, akiknek nincs sebezhetetlen mentöjük, 3/4 eséllyel megöli. Ezután még meg is rohamozhatja öket, szintén újradobható támadásokkal és sebzésekkel. Ez a figura Tzeentch jele miatt talán kibír egyedül is egy kört, amikor megsorozzák, de azért érdemes egy kísérö csapatot tenni mellé. Ha közelharcban nagyon veszélyes a csapat, aki ki kell szednie, akkor akár a Rhinóból is kilöheti a sablont.
A hozzászólást Bm összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Május 29, 2009 2:55 pm-kor. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Szer. Dec. 03, 2008 5:07 pm | |
| Chaos Lord Erösségek
A Lord egy nagyon sokoldalú választás. Be tud állni a gyalogos egységekbe, a hátirakétások közé, a motorosokhoz és a terminátorokhoz is. Ha a sereg nagyon szükösen áll pontban, akkor ö a legolcsóbb kötelezö HQ választás, viszont ha marad elég pont, akkor egy durva közelharci mészárost lehet belöle csinálni. Mivel Karakter, ezért az osztagok védelmében nem olyan könnyü célont, mint a Démonherceg. Nagyon sok felszerelés közül választhat, többek között az össze démoni hátast és démonfegyvert megkaphatja, de sajnos a löfegyveropciói elég szegényesek, legfeljebb kombi-fegyvere lehet. És ajánlom mindenki figyelmébe, hogy ha dual lightning clawt használ, akkor megmarad a többi felszerelése, nem azokat cseréli le! Azért ha karmot vesz neki a játékosa, mindjárt érdemes kettöt a plusz támadásért.
Gyengék
Nagy csádítás, hogy a Lordot erösen felszereljük, hogy egyedül egész osztagokat tudjon levágni. Bár ez nem lehetetlen, ilyenkor nagyon szaftos célponttá válik, és vonzza az ellenséges tüzet, amiben vagy ö maga hal meg igen hamar, vagy egy elég strapabíró csapatot csak azért tart mellette a sereg, hogy öt életben tartsa. Annak ellenére, hogy közelharci fegyverei között minden lehetséges választás szerepel, jó célzóképességét nem tudja kihasználni, mert alapfelszerelésében csak egy pisztoly van, ami mellé még bolter is külön kell venni, ezen kívül csak kombi fegyvert kaphat, semmilyen speciális fegyverrel nem szerelhetö föl.
Taktikák
Tankvadász (Termi páncél, Fist, Combi-melta) – 140p E mellé a Lord mellé kell 4-5 Terminátor, akikkel leteleportálhat a csatatérre. Ha jól sikerül a teleport, mindjárt ki is szedhet egy tankot a meltájával, de ha nincs ilyen szerencsés helyzetben, akkor löheti a gyalogságot a többi termivel. A közetkezö körben kiválhat a termi közül, hogy a Fisttel szétnyisson egy tankot. Ha ezután el is veszik, jó eséllyel akkor is visszahozta az árát, bár egy termi páncélos Lord sokat kibír, ha az ember jól helyezkedik vele.
Ikerharcosok (Khorne jele, Bloodfeeder, Jugglenaught of Khorne/Wings) – 190/180p Ez a Lord a teljes felszereléssel közelharcban 5+2D6 támadást ad le megemelt erövel (rohamból még egyel többet), illetve a szárnyas verzió 12"et röpülhet roham elött. Azért Ikerharcos, mert érdemes két ilyet összerakni, hogy abban az (igen gyakori) esetben, amikor a Khorne démonfegyver fellázad, és nem lehet vele támadni, akkor a másik Lord még mindig lemészárolja az osztagot, és ketten mehetnek tovább. Nem egy olcsó választás, de közelharcban a legbrutálisabb összeállítás, amit ki lehet állítani, és ha sikerül a lövésektöl megvédeni, akkor szó szerint seregeket tud(nak) lemészárolni!
A hozzászólást Bm összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Május 29, 2009 3:42 pm-kor. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Szer. Dec. 03, 2008 5:07 pm | |
| Daemon Prince Erösségek
A herceg egy szörny (Monstrous Creature), ami számos elönnyel jár. Brutális tankvadász közelharcban, hiszen erejével (ami mellé 2 kockával dob) szinte minden tank páncélját játszva kinyitja. Közelharcban is komoly potenciál, akár egy marine osztagot is feldarabol, föleg, ha nincs benne energiaököl, amivel könnyen meg lehet sebezni. Alapesetben is erös tehát, de van jópár opciója, amivel még jobban meg lehet erösíteni szerepében a seregben, készüljön akár gyalogság ellen, akár tankok ellen. Az össze pszi és isteni jel elérhetö számára, bár az jelekkel az istenek kultegységeinek bónuszait sajnos nemkapja meg. A szárny szinte kötelezö felszerelés, hiszen egy ilyen értékes és hasznos egységet nem szabad parlagon hevertetni pusztán azért, mert nem ér oda, ahol szükség van rá.
Gyengék
Legnagyobb gyengéje pont az, hogy ennyi mindenre jó, hiszen emiatt minden ellenségnek elsödleges célpont lehet. Az ötödik kiadásban ráadásul csak akkor kap fedezéket, ha félig el tud bújni, ami egy ekkora figurával gyakran gondot okoz. Mivel nem karakter ezért nem csatlakozhat egységhez, így azok sem tudják megvédeni. Manöverezni kell tehát. Másik nagy hiányossága, hogy nem lehet neki ikont venni (jeleket igen, csak ikont nem), vagyis hiába röpül elöre, nem tudja segíteni a deep strike-al érkezö terminátorokat és nem tud daemonokat idézni.
Taktikák
Lash Prince (szárnyak, slaanesh jel, lash of submission) – 155p A slaanesh mágiával felszerelt démonherceg igen elterjedt volt az 5-dik kiadás megjelenéséig, hiszen sokáig életben maradt és sokáig rendezgethette az ellenséges sereget. Az új szabályok szerint azonban már korántsem olyan strapabíró, ezért egy gyalogság közé rejtett varázsló talán jobban ellátja ezt a feladatot. Ennek ellenére nem szabad lemondani róla, hiszen gyenge közelharcos seregek ellen (akik alig fogják megsebezni közelharcban), még mindig nagyon hasznos. Elöször közel húz egy gyalogos egységet egy tankhoz úgy, hogy egyszerre mindkettöt meg tudja rohamozni, majd szét lehet vele verni egy tankot, miközben egy gyalogos egységet is leköt. Mivel közelharcban van, azért nem lehet rá löni, és az ellenséges kören jó eséllyel elkergetni a gyalogosokat, vagyis kezdödhet elölröl a móka.
Büzbomba (szárnyak, nurgle jel, nurgle’s rot) – 165 (t.b.c.) Ennek a hercegnek a tömegpusztítás a célja. Gyengén páncélozott horda seregek ellen jó, elsösorban ha kevéssé jó közelharcosok (orkok ellen nem olyan hatásos). Mivel Nurgle jele miatt a legtöbb lövés és támadás csak 6-ra sebzi, igen túlélöképes. Ezt kihasználva kell vele az ellenséges sereg sürüjébe beugrani, ahol ki kell nézni egy olyan ellenséges egységet akivel körökig el lehet közelharcolni (ha nincs egy ilyen, akkor kis szerencsével két egységet is meg lehet rohamozni, az már elég lehet egy ideig). Amint a herceg távba ért, elkezdhet rohasztani, hiszen a Nurgle mágiát közelharcban is használhatja, akár közelharcoló ellenségekre is. Birodalni gárda ellen ideális, de egy sok gyalogságot tömörítö elda ellen is jól jöhet ha sikerül öket utolérni.
A hozzászólást Bm összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Május 18, 2010 1:54 pm-kor. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Szer. Dec. 03, 2008 5:07 pm | |
| Alapvetö tudnivalók:
Erösségek Meg kell hagyni, hogy föleg annak köszönhetöen, hogy a Chaos egy Space Marine variáns, egy elég erös sereg. Szinte mindenféle egysége van, az összes katona legalább energiapáncélban szaladgál, és az alapfelszerelés is igen széleskörü. Ennek köszönhetöen a legtöbb egység „szinte mindenre” használható, legalábbis lehet rá támaszkodni, ha nem azt kell csinálnia amihez a legjobban ért. Szintén nagy elönye a seregnek, hogy nagyon hasonló a felépítésük a figuráknak ezért igen könnyü konvertálni vagy felszerelést cserélni a figurák között.
Gyengék Persze vannak gyengék is, amiket kötelezö elmondani. Van pár igen hasznos fegyver, a mi csak nagyon kevés egységnek elérhetö, és nincs is igazán megfelelöen pótolva mással. A figurák drágák, ezért gyakran elöfordul, hogy a chaos eröi nagy létszámhátránnyal indulnak csatába, és ilyenkor a nagy számok törvénye alapján igen szorult helyzetbe kerülhetnek egy-egy rossz manöverrel. Ezen kívül a sereg elég lassú tud lenni. Vannak szállítójármüvek, de igen sérülékenyek, és miután a sereg elfoglalta helyét a pályán az elsö pár körben, nagy átrendezért már nem lehet csinálni. Emiatt nehéz vele a hirtelen változásokra (például újonnan betoppanó erösítésre) reagálni.
Összefoglalás A Chaos sereg az elözöek tükrében szerintem nagyon jó választás elsö seregnek, és nagy kombinálhatósága miatt késöbb sem un rá az ember. A figurák szépek és jó hangulatúak, a sok konvertálási lehetöség miatt rengetek lehetöséget és élményt nyújtanak azoknak akik a mondellezést (is) szeretik. Stratégáknak is bátran javaslom, hiszen széles egységválasztékával és nagy kombinálhatóságával minden ellefélre fel lehet készülni, és sokféle taktikát véghezvinni, izgalmas és érdekes csatákat megvívva. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak Szer. Dec. 03, 2008 5:06 pm | |
| Ebben a topicban szeretnék egy összefoglaló bemutatást adni a Chaosról, sorra véve annak összes egységét. Remélem, hogy az itt elhangzottak megfelelö kiindulási alapként szolgálhatnak majd új játékosoknak, ötletbörzeként öreg rókáknak, és jó témának nekünk.
Mivel nem élek abban a hitben, hogy mindent tudok, szívesen veszem a kommenteket, amikkel lehetöleg majd egyre részletesebb és pontosabb lesz ez a lista. Minden egységnek külön hozzászólást szentelek, és a kommenteket lehetöség szerint beszerkesztem, hogy az egy egységröl szóló gondolatok egy helyen legyenek. | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak | |
| |
| | | | Chaos egységek A-tól Z-ig, kezdöknek és haladóknak | |
|
Similar topics | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |