kerekasztal

pécsi warhammer közösség
 
HomeHome  KeresésKeresés  RegisztrációRegisztráció  Belépés  

Share
 

 40K szabálykérdéseim

Go down 
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16  Next
SzerzőÜzenet
MAXXxxx
ezredes
ezredes
MAXXxxx

Male Hozzászólások száma : 1112
Location : Somewhere Far Beyond
Registration date : 2008. Jan. 07.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptyKedd Május 13, 2008 5:43 pm

exael írta:
Azért mondd csak,kiváncsi vagyok a fluffos részre..!

nem korulotted robban fel a jarmu, ugy, hogy eletbenmaradsz a robbanas kozepen? Smile
valoszinubb, hogy eloszor kiugralsz utolso pillanatban, majd robban.

kicsit ezt tamasztana ala az a szabaly, hogyha kiszallasnal nem fersz ki, akkor leves az osztagnak.
Ez jatekban pl:
- kaosz rhino-t 30 slugga korbeall
- nod PowerKlaw-al kinyitja
- kiszallni nem tudsz, meghalt az osztag
- majd rhino felrobban, 6" korben(mert ilyenkor D6-on 6-ot kell dobni), ami a 6+ mentok miatt elviszi az orkok felet. (seb 4+-on van csak)

igazabol meg jatektechnikailag is megmagyarazhato lenne. Eloszor jon a penetrate --> kotelezo kiszallni, majd jon az effekt (robbanas). nnapersze ez az a kerdes, amit
- vagy inkv-on kene feltenni sokaknak (bar sanszos, hogy ok is a kraterbe pakolnak),
- vagy nekem kell itt megkerdezni GW boltosokat (akik szinten nem fognak tudni hivatalos magyarazatot adni)
Vissza az elejére Go down
http://exalted.freeweb.hu
exael
őrnagy
őrnagy
exael

Male Hozzászólások száma : 754
Location : Beyond the Mountains of Madness
Registration date : 2007. Dec. 14.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptyKedd Május 13, 2008 5:29 pm

Azért mondd csak,kiváncsi vagyok a fluffos részre..!
Vissza az elejére Go down
gorugrany
főtörzsörmester
főtörzsörmester
gorugrany

Male Hozzászólások száma : 754
Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat...
Registration date : 2008. Jan. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptyKedd Május 13, 2008 3:51 pm

Ja el is felejtettem ezt a kráteres dolgot. Szóval én nem értek vele egyet, mármint a kiszállásnál a kráterbe tevéssel, de mivel csak fluffal tudom megtámogatni ezért természetesen nem számít. What a Face
Vissza az elejére Go down
Bm
ezredes
ezredes
Bm

Male Hozzászólások száma : 1328
Age : 37
Location : Over the rainbow
Registration date : 2008. Apr. 14.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: köszi   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptyKedd Május 13, 2008 10:43 am

Köszi Exael!

Akkor majd ehhez tartom magam!
Majd kmi is jól elbújunk a kráterbe! Very Happy

m
Vissza az elejére Go down
gorugrany
főtörzsörmester
főtörzsörmester
gorugrany

Male Hozzászólások száma : 754
Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat...
Registration date : 2008. Jan. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptyCsüt. Május 08, 2008 1:13 am

Most konkrétan szitakötő szárnyas ripperekre gondoltam bounce . Meg amúgy is fantazizni jössz vagy nem?
Vissza az elejére Go down
MAXXxxx
ezredes
ezredes
MAXXxxx

Male Hozzászólások száma : 1112
Location : Somewhere Far Beyond
Registration date : 2008. Jan. 07.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptySzer. Május 07, 2008 8:55 pm

hiaba keszulsz, nem hozom ellened a toled vett swarmjaimat kerekegyhazara Razz
Vissza az elejére Go down
http://exalted.freeweb.hu
gorugrany
főtörzsörmester
főtörzsörmester
gorugrany

Male Hozzászólások száma : 754
Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat...
Registration date : 2008. Jan. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptySzer. Május 07, 2008 8:38 pm

Kösz! Örülök! cheers
Vissza az elejére Go down
exael
őrnagy
őrnagy
exael

Male Hozzászólások száma : 754
Location : Beyond the Mountains of Madness
Registration date : 2007. Dec. 14.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptySzer. Május 07, 2008 7:47 pm

A swarmos dolog szerintem is úgy van ahogy Max irja,4 talpat kell levenni ebben az esetben.

Viszont a kráteres dolog benne van a szabálykönyvben is:"The exploded vehicle is removed and should be replaced with an area of difficult ground representing scattered wreckage or a crater."
Én egyébként maradnék annál ahogy eddig is csináltuk,tehát,hogy ilyenkor már nincs access point,tehát nem kell azt figyelembe venni.
Vissza az elejére Go down
Pavano
főtörzszászlós
főtörzszászlós
Pavano

Male Hozzászólások száma : 383
Age : 40
Location : A gödör szélén
Registration date : 2007. Dec. 12.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptySzer. Május 07, 2008 5:26 pm

Én nyitott járművekkel játszottam, a kilőtt járgány kráterébe (tehát a teherautó alá) simán pakoltam az orkokat, lévén az egész kráter-szabályt mi találtuk ki. Konkrétan a szabálykönyvben nincs ilyesmi, ha jól emlékszem. Így nekem jól jött a fedezék, mert ugye a gatya...

Majd az V. kiadás nyilatkozik róla érdemben, ha jól hallottam.

P.
Vissza az elejére Go down
Bm
ezredes
ezredes
Bm

Male Hozzászólások száma : 1328
Age : 37
Location : Over the rainbow
Registration date : 2008. Apr. 14.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptySzer. Május 07, 2008 4:34 pm

voroncov-draskov írta:
Ugye itt felmerül a kérdés, hogy túlélik-e a robbanást... (ld. Emergency Disembarkation Table)

Ha van, aki túléli, akkor ott állnak fel, ahol az access point volt (valamikor)... Legalábbis én eddig így csináltam.

Köszönöm a választ!
Bár pont az nem derült ki számomra, hogy szerited akkor most kerülhetnek-e olyan helyre ahol a jármű a robbanás előtt volt?
Elveszed a járművet aztán 2"-re szétpakolsz, akár oda is, ahol eddig a jármű állt, vagy csak azon a területen kívülre, mintha rendesen kiszálltak volna, és aztán vettük volna le a gépet. confused

Előre is köszi.
Bm
Vissza az elejére Go down
MAXXxxx
ezredes
ezredes
MAXXxxx

Male Hozzászólások száma : 1112
Location : Somewhere Far Beyond
Registration date : 2008. Jan. 07.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptySzer. Május 07, 2008 3:28 pm

allitolag a masodik, mert:

- kap 2 sebet, indul a vulnerable to blast szabaly, lesz belole 4 seb.
- mivel minden seb a T duplaja vagy tobb, ezert instant halal.

-necron scarabnal ez pl felig-meddig vedheto ugy, hogy jon a 4 seb, es ha volt turbo boost, akkor mind ellen van mento, amennyi mento nincs meg, annyi talp levesbe.
Vissza az elejére Go down
http://exalted.freeweb.hu
gorugrany
főtörzsörmester
főtörzsörmester
gorugrany

Male Hozzászólások száma : 754
Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat...
Registration date : 2008. Jan. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptySzer. Május 07, 2008 3:23 pm

Jól értem-e?:
Adva van egy 5 talpnyi swarm osztag(T3; W3). Adva van egy találat egy ordenance weaponból (S8) ezen a swarmon, ami okoz 2 db mentetlen sebet.
Kérdés:
1. a swarm gazdája elkönyvel 4db sebet (vulnerable to blast) és levesz egy talpat és még egy talp bekap egy sebet.
2. a swarm gazdája elkönyvel 4db sebet (vulnerable to blast) és levesz 4 talpat (T3-S8-instant death).

Melyik a helyes válasz, illetve mi az, ha egyik sem az?
Vissza az elejére Go down
voroncov-draskov
seaman apprentice 2
seaman apprentice 2
voroncov-draskov

Male Hozzászólások száma : 187
Age : 35
Location : 47° 9' S, 126° 43' W (R'lyeh)
Registration date : 2007. Dec. 13.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptyHétf. Május 05, 2008 8:53 pm

Ugye itt felmerül a kérdés, hogy túlélik-e a robbanást... (ld. Emergency Disembarkation Table)

Ha van, aki túléli, akkor ott állnak fel, ahol az access point volt (valamikor)... Legalábbis én eddig így csináltam.
Vissza az elejére Go down
http://www.mars.rpgresource.net
Bm
ezredes
ezredes
Bm

Male Hozzászólások száma : 1328
Age : 37
Location : Over the rainbow
Registration date : 2008. Apr. 14.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: egy újabb gyöngyszem   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptyHétf. Május 05, 2008 12:47 pm

Kedves Guruk!

A tegnapelőtti meccsen jött elő a kérdés. Hova kell kiszállnia a szállítójárműből a népnek (már aki túléli), ha a jármű megsemmisül.
Egyszer, ha ott marad roncsnak (destroyed) akkor mellé és nem maradhatnak a roncsban?
Másodszor (ez jött most elő) ha felrobban (explodes), akkor ülhetnek-e rögtön a kráterbe?

A szabálykönyv csak annyit ír, hogy a kényszeített kiszállásnál az access pointoktól 2"-re kell kiszállni, legalább 1"-re ellenséges egységektől, aki nem fér el, az meghal. De arról nincs egy szó sem, hogy ha a jármű már nem átjárhatatlan terep (mert roncs vagy kráter), akkor lehet-e bele "kiszállni", vagy hogy ha felrobban az egész, akkor hol is van egy csafatokra szakadó azéldobozon az "access point".

Van erre valami bevett dolog?

T:Bm
Vissza az elejére Go down
MAXXxxx
ezredes
ezredes
MAXXxxx

Male Hozzászólások száma : 1112
Location : Somewhere Far Beyond
Registration date : 2008. Jan. 07.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptySzer. Ápr. 30, 2008 4:58 pm

exael írta:
Tehát a szabálykönyv azt irja,hogy a karakter csak mozgásfázisban csatlakozhat egységhez.Viszont közelharcba kerülni csak assault fázisban lehet,ezért szerintem egy harcoló egységhez igy nem csatlakozhat karakter,mert a mozgásfázisban nem lehet harcba kerülni.

igenis meg nemis. Szabaly nincs arra, hogy nem csatlakozhat kozelharcolokhoz mozgas fazisban, bar igy logikus.
Csak arra van szabaly, hogy a rohamfazisban mar keso csatlakozni (ez meg hulye szabaly, hiszen ugyis kulon egysegkent viselkedik kozelharcban, ugyhogy mindegy, hogy csatlakozott vagy sem, csak kulon uthetik).
Vissza az elejére Go down
http://exalted.freeweb.hu
exael
őrnagy
őrnagy
exael

Male Hozzászólások száma : 754
Location : Beyond the Mountains of Madness
Registration date : 2007. Dec. 14.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptySzer. Ápr. 30, 2008 4:06 pm

Tehát a szabálykönyv azt irja,hogy a karakter csak mozgásfázisban csatlakozhat egységhez.Viszont közelharcba kerülni csak assault fázisban lehet,ezért szerintem egy harcoló egységhez igy nem csatlakozhat karakter,mert a mozgásfázisban nem lehet harcba kerülni.

De különben pl a conscript osztag indep.komisszárral meg tudja csinálni amit Max mond,tehát,hogy "sajnos" sosem fér oda a többiektől... Smile
Vissza az elejére Go down
MAXXxxx
ezredes
ezredes
MAXXxxx

Male Hozzászólások száma : 1112
Location : Somewhere Far Beyond
Registration date : 2008. Jan. 07.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptySzer. Ápr. 30, 2008 2:56 pm

Bm írta:
confused
Nem akarok nagyon értetlenkedni, de úgy emlékszem a szabélykönyvben úgy van megfogalmazva, hogy közelharcban külön egységnek számít (ezért üt csak base-ből) ezért amikor 2"-re van egy base-to-base-et embertől aki az osztagban van, akkor attól ő nem lesz engaged, hiszen akkor üthetne és kaphatna is sebet. Vagyis tovább pile-in-elhet, nem?

majd, ha lesz kozelemben szabalykonyv kiderul pontosan.
de addig is megteheti, hogy eloszor a tobbi figura megy elore ellenfel fele, majd ohh horror a karakter mar megint nem fert oda, jajj de kar Razz
Vissza az elejére Go down
http://exalted.freeweb.hu
Bm
ezredes
ezredes
Bm

Male Hozzászólások száma : 1328
Age : 37
Location : Over the rainbow
Registration date : 2008. Apr. 14.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: el akad?   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptySzer. Ápr. 30, 2008 2:01 pm

confused
Nem akarok nagyon értetlenkedni, de úgy emlékszem a szabélykönyvben úgy van megfogalmazva, hogy közelharcban külön egységnek számít (ezért üt csak base-ből) ezért amikor 2"-re van egy base-to-base-et embertől aki az osztagban van, akkor attól ő nem lesz engaged, hiszen akkor üthetne és kaphatna is sebet. Vagyis tovább pile-in-elhet, nem?

Az meg már szerencse kérdése, hogy az ember oda tudja-e igazítani egy pile-innel úgy, hogy ha tévedtem volna, akkor se akadjo meg 2"nél, hanem messzebbről rögtön base-be kerültjön.

Bm
Vissza az elejére Go down
MAXXxxx
ezredes
ezredes
MAXXxxx

Male Hozzászólások száma : 1112
Location : Somewhere Far Beyond
Registration date : 2008. Jan. 07.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptySzer. Ápr. 30, 2008 12:49 pm

tulajdonkeppen pont erre valo az 50 fos Consctipt osztag.
Barmi feltartasara a jatek vegeig.

karakterrel pile-in-move... igazabol meglehet csinalni, hogy kari megy elore, amig engaged lesz (2"-re az ellentol), de nem lesz talpkontaktban (pile-innel ez mar eleg igazabol a mostani szabalyok alapjan). Ot nem lehet leutni, mert nincs Base2Base, igaz o sem fog utni ugyanezert.

de fenti conscript osztagban igy jol lehet vedeni a komisszart pl.

a vicc, hogy a DP T5, igy meg esely is van megsebezni. neadj isten megfuttatni (bar ahhoz mar tenyleg sok jo dobas kell IGtol es sok szar a kaosztol) Very Happy
Vissza az elejére Go down
http://exalted.freeweb.hu
Bm
ezredes
ezredes
Bm

Male Hozzászólások száma : 1328
Age : 37
Location : Over the rainbow
Registration date : 2008. Apr. 14.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: nem egészen   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptySzer. Ápr. 30, 2008 11:58 am

Arról a vicces esetről volt szó, hogy egy 50 fős IG zöldfülű csapat verette magát egy daemon prince-el.
Talán nem kell mondanom, hogy az első pile in után nincs már hely a daemon prince körül.
Csak akkor tudott voltna a karakter ütni, ha beáll a egységbe, és szépen pile-innel előre megy a meghaltak helyére.
Különben már csak akkor lesz itt verekedés a karakter és a prince között, amikor az 50 fős csapat már elfogyot/elfutott/győzött.

Ezért volt ez az ötlet.
De köszönöm a választ.

Bm
Vissza az elejére Go down
MAXXxxx
ezredes
ezredes
MAXXxxx

Male Hozzászólások száma : 1112
Location : Somewhere Far Beyond
Registration date : 2008. Jan. 07.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptyKedd Ápr. 29, 2008 7:05 pm

precedens nem volt meg ra.

elvileg megteheti, csak epp en pl nem tennem.
Inkabb siman bejelentenek vele egy rohamot az ellenfelbe, mert:
- igy kap +1 tamadast
- igyis-ugyis kulon egysegkent kezelendo kozelharcban
- igyis-ugyis csak arra uthet akivel talpkontaktban van (es azoktol 2"-re meg, de legalabb 1 talpkontakt kell)
- ha kozelharc megmarad, akkor lenyegtelen, hogy eddig mit csinalt
- ha vege, akkor meg az osztag ugy mozog, hogy a karakter ne legyen loheto (IC statusz megmarad)

egyetlen esetleges ok van, amikor erdemes lehet becsatlakozni:
- a harcolo egyseget nem nezve o a legkozelebbi celpont, es a kozelharc vedelmet akarja elvezni, igy bemegy, lockolodik, de nem lesz engaged.
Vissza az elejére Go down
http://exalted.freeweb.hu
Bm
ezredes
ezredes
Bm

Male Hozzászólások száma : 1328
Age : 37
Location : Over the rainbow
Registration date : 2008. Apr. 14.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: combat join   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptyKedd Ápr. 29, 2008 5:37 pm

Kedves szabályguruk!

Az előző meccsen került elő egy érdekes kérdés:
Ha egy csapat közelharcban van, akkor csatlakozhat-e hozzá karakter a mozgás fázisban.

A szabálykönyvben ugyanis csak az szerepel, hogy a mozgás fázisban lehet csatlakozni, és az nem szerepel, hogy nem lehet locked egységbe.

Volt már erre precedens?

T:Bm
Vissza az elejére Go down
exael
őrnagy
őrnagy
exael

Male Hozzászólások száma : 754
Location : Beyond the Mountains of Madness
Registration date : 2007. Dec. 14.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptyVas. Ápr. 13, 2008 9:13 pm

Tényleg Csöre:hogy áll a génorzó kult?Ha vannak képek akkor jöhetnek!
Vissza az elejére Go down
gorugrany
főtörzsörmester
főtörzsörmester
gorugrany

Male Hozzászólások száma : 754
Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat...
Registration date : 2008. Jan. 08.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptyHétf. Ápr. 07, 2008 10:01 am

Csak a harmadik kiadású Káosz kódex szerint, illetve ha megjelenik az új IG, akkor a vonatkozó dolgok is a jelenlegi szerint. A LatD listában szereplő minden opció (wargear, vechile upgrade) az IG és a Káosz kódexekre utal, pl a traitor őrmesternek (Agitator) lehet venni 15 pontért wargeart a Káosz kódexből. Az új Kódexben nincsen wargear, hanem ugye minden egységnél fel van sorolva az opcionális felszerelés (vehet PF-t ennyiért, lecserélheti x-t y-ra stb). Valamint nincsenek tematizált kis és nagydémonok stb...

Én igazából szeretek úgy gondolni a LatD listára mint egy a IG, Káosz és a listán szereplő egységekből összeállított különálló kódexre, amit sajnos a GW-nél lusták voltak szépen egybefésülni. Mindezt magyar változatban meg is tettem. Tehát kb. mint egy SM chapter listák/kiskódexek. Anno megjelent a 4th ed. SM codex, de a BT, SW, DA, BA listákon nem változtak a karakterisztikák spec. szabályok stb.
Vissza az elejére Go down
exael
őrnagy
őrnagy
exael

Male Hozzászólások száma : 754
Location : Beyond the Mountains of Madness
Registration date : 2007. Dec. 14.

40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 EmptyVas. Ápr. 06, 2008 3:29 pm

Lenne egy kérdésem főleg a Lost and Damned játékosokhoz(gorugrany,csöre):ti hogyan használjátok a sereget most,hogy kijött az új káosz kódex?Már úgy értem,hogy milyen statisztikákkal jönnek a CSM-ek a seregbe?Illetve ugye lehet hozni szövetségest a káosz kódexből,azokat hogyan használnátok?
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom




40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty
TémanyitásTárgy: Re: 40K szabálykérdéseim   40K szabálykérdéseim - Page 14 Empty

Vissza az elejére Go down
 
40K szabálykérdéseim
Vissza az elejére 
14 / 16 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16  Next

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
kerekasztal :: Warhammer :: 40k akadémia-
Ugrás: