|
| 40K szabálykérdéseim | |
|
+14igua Patrik subaggut BoneHeart voroncov-draskov Bm gorugrany MAXXxxx gojo Yoda007 Eddy kota exael Pavano 18 posters | |
Szerző | Üzenet |
---|
gorugrany főtörzsörmester
Hozzászólások száma : 754 Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat... Registration date : 2008. Jan. 08.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Kedd Júl. 15, 2008 12:10 pm | |
| Persze mert esélyünk se lenne 50+ figurát segédeszköz nélkül időben elmozgatni a te tízed elől | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Kedd Júl. 15, 2008 12:01 pm | |
| | |
| | | gorugrany főtörzsörmester
Hozzászólások száma : 754 Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat... Registration date : 2008. Jan. 08.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Kedd Júl. 15, 2008 11:55 am | |
| Igen ottan van, hogy a multiple combats szabályok érvényesek rá. Tehát, külön egységnek számít közelharcban. Azaz ő akkor üthet, ha BtB-ben van egy ellenséges modellel. Őt viszont mindenki ütheti az ellenségtől, aki 2"-re van a BtB-s modelltől. Viszont nyilván ez esetbe a rá kiosztott sebek csak rá lesznek érvényesek.
Véleményem szerint nem a Bm által leírt fluff elképzelés miatt hülyeség az ellenségbe konszolidálás megtiltása. Kíváncsi lennék gojo a véleményedre ha a fantaziban is ezt csinálnák. Tudjuk jól hogy fluffal minden marhaságot meg lehet magyarázni. Szóval szerintem egyértelműen azt akarták elkerülni, amit már írtam is, hogy egy közelharcra tápolt szupercsapat (úgy 200-300 pont körül) végigdarálja az ellenséget, akár egy 2000 pontos csatában is. A sereg többi része az csak azért van, mert a szabályok előírnak mindenféle hülyeségeket. Namost ha ez egy SM vagy CSM szupercsapat lenne akkor nem változtatták volna meg a szabályokat, de ez bizony az eldák harlekinjei és a génorzók valának. S az bizony tűrhetetlen, hogy a jóravaló 3+-os mariskák ilyen dicstelen és esélytelen véget érjenek. Nem mellesleg azért a lövős seregeknek adtak lehetőséget, hogy az vaporizálják a rájuk támadó ellent, miután az kifilézett egyet a sajátjaik közül.
A hozzászólást gorugrany összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Júl. 15, 2008 12:05 pm-kor. | |
| | | gojo dandártábornok
Hozzászólások száma : 1694 Age : 44 Location : Pécs Registration date : 2007. Dec. 11.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Kedd Júl. 15, 2008 11:49 am | |
| - Idézet :
- Szerintem elég nagy marhaság, hogy miután az IG katonák hemzsegnek a dombon, és a khorne berzerkerek nekiszaladanak az első 5 fős osztagnak, az első kettőt kapásból levágják, a másik 3ért még lépni kell egyet, ezekután a szintén 1 lépésre álló másik csapat előtt megállnak, mert azoknak más színű az inge... Marhaság.
aham csakhogy egyvalamit itt figyelmen kívül hagysz! méghozzá azt, hogy ez egy körökre osztott játék. vagyis az ig katonák azért közben nem csak állna és néznek! dehát a játkéban meg csak igen.... az ufo nevű pc játékban volt úgy, hogy volt cselekvéspontod, ami szépen fogyott ahogy csináltál valamit, aztán ha elfogyott akkor jött az ellenfél. aki addig kővé dermedve nézte, hogy mit csináltál. amikor meg elfogyott a pontod, akkor te merevedtél kővé ott helyben... na ezt így kell elképzelni. (persze voltak azért ott finomítások is, de nagyjából így nézett ki. mondjuk ott ha maradt még kis pontod, amit nem használtál fel, akkor ilyenkor szépen pofánlőtte az 1' re közeljövő ellent mindenki...) mivel nem lehet egyszerre mozgatni a figukat, lehet, hogy 1" el pont megáll a másik osztag előtt, de nem azért mert más színű a ruhája, hanem, mert a való világban, kb addig érne el ha mindenki egyszerre mozogna. nyilván nem lehet ezt máshogy megcsinálni egy ilyen játékban. estleg javaslom, hogy próbáljátok ki, hogy egyszerre kapkodja mindenki a figuráit! aztán ha sikerül az ig osztagot hamarabb arrébbmozgatni, mint a káoszt talpkontakba rakosgatni akkor megmenekült, ha meg nem akkor szopó! | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Kedd Júl. 15, 2008 11:40 am | |
| - MAXXxxx írta:
67o3: pinning... sajnos igy szart sem er a dolog, amikor lassan fel vilag fearless vagy ld10 X-szer ujradobva
+1: elvileg pedig valahol ott van szovegben, hogy karakter tovabbra is kulon tamadhato. Pinning: Ok, hogy így gyenge, de engem meg az tudott a falra kergetni, amikor a csata elején a még álló landraideremből glance 6-al kilőtték a csapatot, aki azonnal entangled lett, akkor is ha fearless. Marhaság. +1: Hát, akkor nincs más hátva, átolvasom még egyszer. Előbb utóbb csak meglesz valahol az a mondat. Addig meg reménykedek. Mert egyébként marhaság, hogy a csempát nem lehet kiütni, de a karaktert igen. Bm | |
| | | MAXXxxx ezredes
Hozzászólások száma : 1112 Location : Somewhere Far Beyond Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Kedd Júl. 15, 2008 11:35 am | |
| 46o: erdekes poen 48o: helyes, mindig is vartam mar, hogy legyen ilyen 48o2: szerintem itt a szoveg, hogy sajat mozgasi fazisanak vegen (gyk. miutan mozgott) 48o3: helyes, utalnam is, ha a lascannon nem lo, mert egy karakter odacammogott az osztaghoz 50o: igy meg mindig nagyobb az esely a tulelesre (kaosznal, mivel SM-nel konyvtarosnak nincs invi mentoje ) 55o: nem zavar mivel nincs ilyen egysegem, viszont ha artillery megteheti, akkor ertelmes lett volna, ha minden mas is. 63o: sajnos. Mostantol tenyleg csak azert hozom a speedereket, mert tetszenek, hatekonysaguk a beka segge ala esett. 67o: helyes, eddigi szabaly hulyeseg volt 67o3: pinning... sajnos igy szart sem er a dolog, amikor lassan fel vilag fearless vagy ld10 X-szer ujradobva +1: elvileg pedig valahol ott van szovegben, hogy karakter tovabbra is kulon tamadhato. | |
| | | gorugrany főtörzsörmester
Hozzászólások száma : 754 Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat... Registration date : 2008. Jan. 08.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Kedd Júl. 15, 2008 11:04 am | |
| Az első dologgal én is egyetértek, pedig rendszerint az akit ütnek oldalon vagyok. Beszéltük már itt, hogy ha legalábbis a cél az volt, hogy egyetlen feltápolt egység ne tudjon bedarálni egy teljes sereget, akkor másképpen is meg lehetett volna ezt oldani. Ha nem ez volt a cél akkor meg úgyis mindegy.
A trükközésekről meg majd igazából csak tényleges játék után lehet majd nyilatkozni. Az mindenesetre látszik, hogy az orkok nem gyengültek az új kiadás változásaival, sőt. Szóval jó játékot kívánok mindenképpen! | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Kedd Júl. 15, 2008 11:02 am | |
| Hát, végigértem egyszer a könyvön, íme az újabb adag észrevétel: 46o: Aki összeáll, az AZONNAL mozoghat 3"-et. Ez nem lenne baj, csak ezzel ki lehet mozogni rohamtávból egy olyan osztag elől, akiknek a rohamja miatt lehetett egyáltalán dobni az összeállásra! Szép. 48o: Egy karakter join-olhat egy másik karaktert, hogy "multi-character unit"-ot hozzanak létre. 48o: Újabb következetlenség: ha egy karakter a mozgás fázis VÉGÉN 2"nél közelebb áll egy egységhez, autómatikusan beáll. Ha a karakter mozgott, akkor ezután az egység már nem mozoghat a fázisban. De könyörgöm, ha afázis VÉGÉN áll be, akkor hogy mozogjak az egységgel UTÁNNA!? 48o: Ha egy karakter mozog, és aztán beáll egy nem mozgott egységbe, akkor lővésnél a karakter mozgottnak, az egység nem mozgottnak számít. 50o: A Perils of the Warp autowoundos lett, de van ellene Invi, amit ha sikeres, akkor újra kell dobni. 55o: Az Artillery egységben meg lehet osztani a tüzet, hogy az ágyúk és a lővészek (plusz beállt karakterek) külön célpontra lőnek. 61o: Felrobbanó járművek d6"-re sebeznek S3 AP- sebeket. 63o: Nincs többé olyan szabály, hogy skimmert fixen 6+-ra találsz közelharcban, neki is mozgástól függ. 67o: Ha egy egység kilő egy transportot shootingban, utánna megrohamozhatja azokat akik kiestek belőle. 67o: A dedikált szállítójármű felrakásnál csak a hozzárendelt csapatot szállíthatja, de később bárkit. 67o: Nincs többet "entangled", ha szétrobban alattad a jármű, akkor pinning teszt (és esetleg seb, ha exploded). 67o: Ha nem lehet koherenciában és legalább 1"re ellenségtől kiszállni járműből, akkor lehet vészkiszállást vágrehajtani, ekkor bárhova ki lehet szállni 1"re a jármű testtől, de az egység már semmit nem csinálhat a körben. 75o: Egy Fearless egységhez csatlakozó fearless karakter is fearless elsz, amíg az egységben van. Vagyis sokkal biztonságosabb lett járműben utazni, nem maradsz entangled, ha glance 6-al szétlővik alólad és nincs ójradobott seb, ha a jármű gyorsan ment. Hát, ennyi. Bm Hoppá! És még egy dolog: Nem találtam olyat, hogy közelharcban a karakterek külön egységnek számítanak! Vagyis nem lehet őket kiütni az egységből ezentúl. Jól látom, vagy valaki más észrevette amit én nem?
A hozzászólást Bm összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Júl. 15, 2008 11:08 am-kor. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Kedd Júl. 15, 2008 10:50 am | |
| Pavano!
Azért azzal had vitatkozzak, hogy a "nincs consolidálásból újabb közelharc" reálisabb.
Szerintem elég nagy marhaság, hogy miután az IG katonák hemzsegnek a dombon, és a khorne berzerkerek nekiszaladanak az első 5 fős osztagnak, az első kettőt kapásból levágják, a másik 3ért még lépni kell egyet, ezekután a szintén 1 lépésre álló másik csapat előtt megállnak, mert azoknak más színű az inge... Marhaság.
Lehet, hogy a játéknak stratégiai szempontból jót tett, de hogy reálisabb lenne, azt nem hiszem.
Ami pedig a kevesebb trükközést illeti, mivel az assaultban csak az első figurát kell a legrövidebb úton mozgatni, ezért ha az gond nélkül odaér, akkor a többivel akár meg is kerülhetem a fedezéket, ami miatt nem ütök 1-es I-nél.
Szóval, sajnos továbbra is lehet trükközni.
Bm | |
| | | Pavano főtörzszászlós
Hozzászólások száma : 383 Age : 45 Location : A gödör szélén Registration date : 2007. Dec. 12.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Kedd Júl. 15, 2008 2:03 am | |
| Gorugrany: szóval... pontosítanék. Nem állítom, hogy a játéknak/taktikának/bizonyos seregeknek minden változtatás előnyére válik, ennyire nem is ismerem a rendszert. Az viszont biztos, hogy minden új/átírt dolog közelebb van a realitáshoz, mint az eddigiek (felpakolás és kezdés, futás, lapítás a plusz mentőért, lassabb "fast" járművek, összerohanás az assault fázisban, nincs konszolidációból újabb közelharc, nincs visszaütés nélküli közelharci mészárlás, nagyobb a mozgásszabadság, kevesebb a trükközés az assault-témában, utolsó emberig "foglaló" egységek, stb.) Bizonyos seregeket, taktikákat persze át kell gondolni, de összességében "háborúsabb" és jóval egyszerűbb lett a mozgás és a taktika. Ez pedig egyértelműen jobb, mint a kocka-genyáskodás-kocka hármasra építő előző, egyértelműen közelharcos rendszer. P. | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Hétf. Júl. 14, 2008 9:36 pm | |
| Ízlésekröl nem szabad vitatkozni. A lényeg, hogy Pavano-nak tetszik a dolog, és megint játszani akar. Ez nekem már örömhír! A többit meg majd hozza az idö! Bm | |
| | | gorugrany főtörzsörmester
Hozzászólások száma : 754 Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat... Registration date : 2008. Jan. 08.
| | | | Pavano főtörzszászlós
Hozzászólások száma : 383 Age : 45 Location : A gödör szélén Registration date : 2007. Dec. 12.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Hétf. Júl. 14, 2008 3:52 pm | |
| Tiszteletem! Maximális tiszteletem és köszönetem MAXXxxx-nak, aki időt, energiát nem kímélve kölcsönadta V. kiadású szabálykönyvét, hogy művelődhessenek az orkok, mielőtt megjön az enyém is. Nos, elolvastam. Nos, nagyságrendekkel jobb az előzőnél, bár továbbra is vannak zavaró elemek (fedezék, sikertelen assault utáni helyben maradás, járműves marhaságok, némelyik küldetés). A játékmenet sokkal egyszerűbb, a közelharc sokkal gyorsabb és életszerűbb, a gyors járművek elfogadhatóbb sebességet (18" az eddigi 24" helyett), a motorok pedig óriási tápot (3+ cover save) kaptak. Minden megváltoztatott dolog jobb lett, még arra is rájöttem, miért ilyen olcsók az ork gyalogosok (fearless-ek 10 példány felett, tehát a vesztes közelharcban CR-ből buknak még egy csomó babát, mert 6+-ra dobják a kötelező páncélmentőt...) Szóval királyság, hamarosan leporolom az orkságot! P. | |
| | | gorugrany főtörzsörmester
Hozzászólások száma : 754 Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat... Registration date : 2008. Jan. 08.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Vas. Júl. 13, 2008 11:18 pm | |
| Erre majd akkor válaszolok, amikor legközelebb találkozunk Elöjáróban idézném ZG mestert szabadon:"A tömeges támadás híve vagyok. Kilencvenöt kiló nehéz vagyok." aplikálva a saját tömegemre :afro: | |
| | | gojo dandártábornok
Hozzászólások száma : 1694 Age : 44 Location : Pécs Registration date : 2007. Dec. 11.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Vas. Júl. 13, 2008 10:50 pm | |
| | |
| | | gorugrany főtörzsörmester
Hozzászólások száma : 754 Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat... Registration date : 2008. Jan. 08.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Vas. Júl. 13, 2008 10:02 pm | |
| - Bm írta:
Majd alapítunk klubbot! Bm Szerinted miért MISFIRE a kecskeméti klub neve? :afro: | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Vas. Júl. 13, 2008 10:00 pm | |
| Hát, akkor hogy a klasszikusokat idézzem: "az ellen nem véd" Sebaj, én ezt termikkel csinaltam meg a kerekegyházi donto csatában, termikkel. 2+ra 3 egyes. Majd alapítunk klubbot! Bm | |
| | | gorugrany főtörzsörmester
Hozzászólások száma : 754 Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat... Registration date : 2008. Jan. 08.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Vas. Júl. 13, 2008 9:39 am | |
| Hát erre viszont már azt mondom, hogy nem akkora az a különbség, mint az első számolásnál, ahol több mint kétszer annyi volt mindkét figura hullása az egyben dobás esetén. Mondjuk az én esetemben mindegy is mivel én 4db 3+-os mentőből alapban 3db egyest dobok | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Vas. Júl. 13, 2008 12:17 am | |
| azota szamoltattam egyet az excellel is, mas jott ki, de a tendencia ugyanaz:
Ha egyben dobod: esely, hogy 0 hal meg: 19,75% esely, hogy 1 hal meg: 39,5% esely, hogy 2 hal meg: 40,75%
Ha kulon kene dobni: esely, hogy 0 hal meg: 19,75% esely, hogy 1 hal meg: 49,4% esely, hogy 2 hal meg: 30,85%
Egyszoval, igy, hogy egyben kell dobni, jo 10%at tobb az esely, hogy mindketto leesik, amikor ha külön dobnad, az egyik meguszna. Kellemetlen. | |
| | | exael őrnagy
Hozzászólások száma : 754 Location : Beyond the Mountains of Madness Registration date : 2007. Dec. 14.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Szomb. Júl. 12, 2008 4:53 pm | |
| Azért ahogy elnézegettem az új SM kódexről szóló pletykákat,azokat se kell félteni......persze a káosz az más. | |
| | | gorugrany főtörzsörmester
Hozzászólások száma : 754 Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat... Registration date : 2008. Jan. 08.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Szomb. Júl. 12, 2008 4:11 pm | |
| Hát ha ez tényleg így van akkor ez nagyobb szívás mint gondoltam. Illetve ha marinokról van szó akkor | |
| | | Bm ezredes
Hozzászólások száma : 1328 Age : 42 Location : Over the rainbow Registration date : 2008. Apr. 14.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Szomb. Júl. 12, 2008 2:16 pm | |
| Csak egy gyors kis szamolgatas gorugrany igazolasara: pl 2 marine (3+os pancel) Ha ketten dobnak fejenkent 2-2 mentot, akkor: - annak az eselye, hogy egyik sem hal meg: (2/3)^4= 16/81 = kb 20% - annak az eselye, hogy csak az egyik hal meg: ((2/3)^2 * (1/3+2/3*1/3)) * 2 = 40/81 = kb 50% - annak az eselye, hogy mindketto meghal: (1/3+2/3*1/3)^2 = 25/81 = kb 30% Ha ketten dobnak osszesen 4 mentot, es elosztjak a sebeket, akkor: - annak az eselye, hogy egyik sem hal meg: (2/3)^4= 16/81 = kb 20% - annak az eselye, hogy csak az egyik hal meg: (2/3)^3 * 1/3 = 8/81 = kb 10% - annak az eselye, hogy mindketto meghal: 57/81 = 70% Es ugye a szabalyok szerint a masodik modszer lesz ervenyes. Asszem eleg jol latszik, hogy mennyire betettek pl az 5 plazmas chosen osztagnak ezzel. Nagyjabol az egyetlen osztagnak, ami tudott valamit tenni a Fexek ellen! Hurra... T:Bm | |
| | | gorugrany főtörzsörmester
Hozzászólások száma : 754 Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat... Registration date : 2008. Jan. 08.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Szomb. Júl. 12, 2008 9:43 am | |
| Szóródnak 2D6 (tehát 2-12) hüvelyket mínusz a lövész BS-e. Viszont most már akit érint kapja a találatot megszűnt a részben 4+. A nagy sablonosnál is. Ha valami miatt újra dobatod a lövést akkor a szóródás és a 2D6-ot is újra kell dobni.
A csoportokra bontás gyorsabbá nem teszi a játékot szvsz (legalábbis lényegesen gyorsabbá) viszont sokkal kegyetlenebb lesz így. Elvileg nekem (IG illetve hasonló) ez jó, de majd elválik. Szvsz így még koncentráltabb a sok lövésből miatti mentőrontásból származó veszteség. Ez a kislétszámú elit seregeket sújtja inkább (SM, CSM). Ha a gyakorlat is ezt igazolja, akkor úgyis meg fogják változtatni. Persze lehet hogy tévedek (tényleg nem értek hozzá) és két figura mentő rontása fejenként két kockával ugyanolyan valószínű vagy éppen kisebb a valószínűsége, mint ha két figura összesen négy kockával kell hogy kettőt elcsesszen. | |
| | | exael őrnagy
Hozzászólások száma : 754 Location : Beyond the Mountains of Madness Registration date : 2007. Dec. 14.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Pént. Júl. 11, 2008 7:13 pm | |
| Nekem tetszenek a változások,különösen a gets hot változás...jöhet a sok plazmás plague marine.... Egyébként meg egyszerűsitettek sok mindent,kivéve az eddig emlegetett sebzéselosztást.És ez tényleg nem arról szól,hogy hogyan kell dobni,hanem,hogy kinek kell külön dobni... Azzal mi van,hogy a kis blastos lövések is szóródnak? | |
| | | gorugrany főtörzsörmester
Hozzászólások száma : 754 Location : Az ágon, egy szép hosszú ágon, felhiheg,lehiheg, mivel egy szellő hintáztatja az ágat... Registration date : 2008. Jan. 08.
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim Pént. Júl. 11, 2008 6:22 pm | |
| Én tévedtem, bocs . Bevallom a magyarázó rajz tévesztett meg holott ott még csak a mentők fegyver szerinti és számszerinti kiosztása szerepelt. Ugyanakkor nem igazán érzem, hogy ez így sokáig lesz, azaz errátázzák (persze lehet, hogy nagyot tévedek). De ezzel a szabállyal a nehéz és spec fegyveresek kihullása drasztikusan megnő. A tankok így ugyan remélhetőleg életképesebbek lesznek kis szerencsével persze, de sajna a monszterek is, akik ellen pl IG-vel nem nagyon tudok mit tenni mint, hogy lövöm minél nagyobb S-el. No majd kiderül. Végül is van már 1000 pont körüli marinom | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: 40K szabálykérdéseim | |
| |
| | | | 40K szabálykérdéseim | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |